سامان دهی سایت های فروش آنلاین سفر
می هاست: نشست هم اندیشی فعالان گردشگری الكترونیكی و سامانه های بزرگ آنلاین خدمات سفر به انگیزه بررسی مشكلات فروش آنلاین خدمات سفرهای داخلی و جلب عزم ملی برای رسیدگی به آن، برگزار گردید.
به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، در این نشست كه به همت جامعه گردشگری الكترونیكی ایران در هتل بزرگ تهران برگزار شد، پروانه سلحشوری ـ نماینده مجلس و عضو شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی رفیعی ـ معاون گردشگری استان تهران ـ، سرهنگ كاكوان ـ رییس پلیس سابق فتا و مدیركل ستاد ناجا ـ و سرهنگ گودرزی ـ معاون پلیس فتا و عضو هیأت مدیره جامعه گردشگری الكترونیكی ایران ـ به همراه جمعی از مدیران سامانه های بزرگ آنلاین خدمات گردشگری داخلی حضور داشتند كه به بررسی مشكلات و عرضه راهكارهای ارتقاء كیفیت خدمات پرداختند.
حسن تقی زاده انصاری ـ رییس هیأت مدیره جامعه گردشگری الكترونیكی ایران ـ با عرضه گزارشی از اقدامات و برنامه های این جامعه، بر لزوم همدلی و همكاری نزدیك سامانه های آنلاین تصریح كرد و حمایت دستگاه های مرتبط برای توسعه فعالیت های سامانه های مجاز در امور مالی، تخفیف های مالیاتی و تهیه مقررات و قراردادهای استاندارد خدمات و كمك به بهینه سازی فضای كسب و كار به منظور جلوگیری از رقابت های غیرحرفه ای كه خسارت هایی را به سرمایه گذاران این عرصه وارد خواهد نمود و همینطور كاهش بروكراسی اداری و سازمانی برای توسعه هر چه بیشتر این بخش تأثیرگذار در اقتصاد گردشگری را خواهان شد.
سرهنگ كاكوان ـ رییس پلیس سابق فتا و مدیركل ستاد ناجا ـ هم با تاكید بر این كه گردشگری ایران باید به صنعت اول منطقه تبدیل شود، به لزوم حضور گردشگری در فضای مجازی اشاره نمود و اضافه كرد: در این حوزه حضور افراد متخصص در صنعت گردشگری و IT ضروری و فعالیت آن ها بیش از گذشته احساس می گردد.
او همینطور توضیحاتی درباره شیوه ی همكاری جامعه گردشگری الكترونیكی و سازمان متولی برای ساماندهی بهتر این حوزه با همكاری پلیس فتا ارائه نمود.
پروانه سلحشوری ـ نماینده مردم تهران در مجلس ـ هم از اعلام آمادگی مجلس برای همكاری در زمینه پیش بینی قوانین لازم در این باره سخن گفت و اضافه كرد: مدتی است مجلس شورای اسلامی در مورد روان سازی فعالیت های صنعت گردشگری به منظور رونق بخشیدن به آن كه در خیلی از عرصه ها مغفول مانده است، طرح تشكیل كمیسیون گردشگری را در دستور كار و برنامه دارد.
او همینطور از پیگیری سه ماده واحده در برنامه ششم توسعه كه در رابطه با گردشگری می باشد در كمیسیون مجلس و همینطور كوشش برای اجرا شدن طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه با هدف افزایش ظرفیت ها و جایگاه سازمان متولی برای بهبود و ثبات بیشتر این صنعت اطلاع داد.
علی رفیعی ـ معاون گردشگری استان تهران ـ هم با اشاره به مقررات فعالیت در فضای مجازی گردشگری در استان تهران به ثبت ۶۲۰ پرونده اشاره نمود و اضافه كرد: استان تهران پرمخاطب ترین اداره برای ثبت سامانه های خدمات آنلاین سفر و دریافت گواهی نامه ی مرتبط می باشد كه اما از بین ۶۲۰ پرونده، ۱۵ متقاضی موفق به دریافت گواهی نامه فعالیت آنلاین شده اند.
او همینطور با تاكید بر لزوم رعایت مقررات و حقوق فی درخلال شركت ها، سامانه ها و گردشگری، به حضور برخی شركت های خارجی برای فروش خدمات آنلاین سفر اشاره نمود و اظهار داشت: ما هنوز نتوانستیم نظارت كافی در این عرصه داشته باشیم و همكاری این جامعه می تواند در بهبود كسب و كار خدمات آنلاین سفر نتایج مطلوب داشته باشد.
حسین زاده ـ دبیر جامعه گردشگری الكترونیكی ایران ـ هم خاطرنشان كرد: بعد از تلاش دو ساله ی جامعه در ابتدای دولت تدبیر، طرح اعطای نشان اطمینان گردشگری در سال ۹۲ به تأیید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رسید و سپس به كلیه ادارات ابلاغ گردید، اما بعد از تشكیل پرونده بیش از ۶۰ شركت به علت جابه جایی معاون گردشگری، این طرح به مدت دو سال متوقف گردید، هر چند كه دوباره برپایه دستورالعمل جدید به جریان افتاده است.
وی بیان كرد: از تفاوت های مهم كسب و كار اینترنتی در گردشگری با سایر صنوف این است كه سامانه های خدمات سفر، انسان را جابه جا می كنند و باید به نیازهای مختلف او توجه داشته باشند در صورتی كه سایر صنوف كالا جابه جا می كنند، ازاین رو لزوم و حساسیت های ویژه ای با در نظر گرفتن سلایق و علایق مختلف وجود دارد كه در این صنف مورد توجه قرار می گیرد.
وی با عنایت به استقرار سامانه های بزرگ برای همكاری با كارگروه خدمات رزرواسیون آنلاین، اضافه كرد: با حضور مستمر موضوعات مالیاتی، دامپینگ، رفتارهای غیرحرفه ای، رقابت های ناسالم و خیلی از مسائل احصاء و با استفاده از دستگاه های مختلف پیگیری های لازم و اقدامات قانونی برای ساماندهی انجام می گردد.
در ادامه این نشست، هر یك از مدیران سامانه های آنلاین توضیحاتی درباره مشكلات جاری با هتل ها، گردشگران و سایر موضوعات بخصوص خسارات ناشی از دامپینگ در فضای كسب و كار عرضه كردند.
خزایی، یكی از مدیران این سامانه ها بیان كرد: هزینه های قابل توجه این كسب و كار و اشتغال زاییِ بیش از ۵۰ نفر در هر سامانه از یك طرف و از سوی دیگر نبود حمایت كافی از سوی دستگاه های مرتبط و رعایت نشدن اصول حرفه ای فعالیت از جانب سامانه های تازه كار بخشی از مشكلات است.
وی سپس با عرضه پیشنهادهایی درخواست كرد؛ راهكارهایی در دستور كار فوری جامعه و سازمان های مختلف قرار گیرد.
افشاری از دیگر مدیران سامانه های بزرگ رزرواسیون بیان كرد: وحدت و همدلی نیاز ضروری امروز سامانه ها و هم تهیه قراردادهای تیپ و هماهنگی در چارچوب های كلی قراردادها و همكاری جدید مدیران ارشد سامانه های معتبر در نرخ گذاری، در جلسات منظم هفتگی تأثیر بسزایی در تولید فضای سالم كسب و كار دارد.
در این نشست مدیران حاضر، با امضای صورت جلسه به رعایت موضوعات مورد توافق برای حفظ حقوق همكاران و گردشگران متعهد شدند. تعدادی از این مدیران مسؤولیت گرفتند با بررسی و رصد روزانه كسب و كار اینترنتی، مشكلات پیش آمده را با استفاده از جامعه گردشگری الكترونیك به سازمان های مرتبط منعكس كنند و از این پس در جلسات دو هفته یكبار مدیران سامانه ها این موضوعات را بررسی و پیگیری كنند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب