رونمایی كیف پول همراه پاسارگاد (كیپاد)

رونمایی كیف پول همراه پاسارگاد (كیپاد) می هاست: برای اولین بار در كشور، كیف پول همراه پاسارگاد(كیپاد)، جهت سهولت در انجام تراكنش های پرداخت خرد در مشهد مقدس رونمایی شد.


به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام بانك پاسارگاد، در این مراسم كه با حضور فلاح جوشقانی معاون وزیر و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، براری معاون امور دولت، مجلس و استان ها، رشیدیان استاندار خراسان رضوی، تقی زاده خامسی شهردار مشهد مقدس، آل شیخ معاون شهردار مشهد، مجید قاسمی مدیرعامل بانك پاسارگاد و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئولان استانداری و شهرداری، اعضای شورای شهر، مقامات محلی و مدیران بانك پاسارگاد و شركت ایرانسل، در محل تالارشهرداری برگزار شد، كیف پول همراه پاسارگاد معرفی گردید.
فلاح جوشقانی معاون وزیر و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اظهار داشت: امروزه فناوری وجه تمایز در همه كسب و كارهاست كه با رعایت اصل استفاده از ظرفیت های فناوری، نوآوری و خلاقیت مطمئناً كسب و كار را متمایز خواهد نمود. در سال های اخیر در حوزه ICT و زیرساخت های فناوری اطلاعات در كشور رشد چشمگیری داشته ایم. با عنایت به تحولات دولت الكترونیك در آینده، در همه عرصه ها همچون بانكداری كاملاً منطبق بر ICT خواهیم بود.
وی ادامه داد: در حوزه خدمات پرداخت همراه (كیف پول همراه) سه ذی نفع اصلی داریم؛ اپراتورهای تلفن همراه (تأمین كننده بستر امن و زیرساخت ها)، بانك ها (ارائه خدمات پولی) و رگولاتورها (در این خدمت: بانك مركزی و سازمان ارتباطات و تنظیمات مقررات رادیویی). برای بهبود خدمات، تعامل رگولاتورها ضرورت دارد و در بحث پرداخت همراه، خوشبختانه این تعامل در حال بهبود است.
فلاح ضمن تشكر ویژه از بانك پاسارگاد اظهار داشت: سیاست كلی وزارت فناوری اطلاعات، حمایت است؛ تا به اهداف وزارت ارتباطات در برنامه ششم جامه عمل بپوشانیم. ما با تعامل با رگولاتورهای مالی مثل سازمان بورس و بانك مركزی و بانك ها همچون بانك پاسارگاد فضا را برای توسعه خدمات آماده می كنیم.
رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، عنوان كرد: خوشحالیم كه در جهت رشد علم و فناوری و تولید شهر هوشمند برای بیش از ۲۷ میلیون زائر و شهروندان این شهر گام برداشته ایم. شهر مقدس مشهد اكنون شهری فراملی است و آیینه توانمندی های ایران بزرگ است و با همراهی بخش های بزرگ كشور مثل بانك ها، می توانیم برای رفع نیازهای مردم و زائران، از این ظرفیت ها بهره مند شویم. امیدواریم با همدلی و همراهی دولت و بخش خصوصی افق های روشنی را پیش روی رشد و توسعه كشور بگشاییم.
تقی زاده خامسی شهردار مشهد مقدس با عرضه توضیحاتی پیرامون هوشمندسازی شهر مشهد عنوان كرد: امروز نخستین گام را به سمت شهر هوشمند برداشته ایم و این اقدام توسط یكی از قوی ترین بانك های كشور، بانك پاسارگاد و با همكاری اپراتوری مطرح و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت گرفته است. بال دیگر این شهر هوشمند شهروندان هستند كه آموزش شهروندان، بعنوان گام دیگری در جهت تأمین زیرساخت های دیگر شهر هوشمند مورد توجه ماست.
وی در ادامه با تشكر از مدیرعامل بانك پاسارگاد اظهار داشت: وی یكی از توانمندترین مردان بانكی ایران است كه همواره با جذب نیروهای مستعد و خلاق، نوآوری هایی را بوجود آورده است. سبب افتخار است كه شهر مشهد بعنوان نخستین شهر انتخاب شده و امیدواریم توسعه خدمات ادامه یابد.
آل شیخ، معاون شهرداری مشهد، در ادامه با اشاره به همكاری سه مجموعه بانك پاسارگاد، شركت ایرنسل و شهرداری مشهد در به ثمر رساندن كیپاد اظهار داشت: بانك پاسارگاد مجموعه ای پیشرو است كه از ۷ سال پیش با پروژه هوشمندسازی شبكه حمل و نقل و بلیط الكترونیكی با وی همكاری داشته ایم و این مجموعه بعنوان پیشگام خدمات الكترونیك كشور، با ۴میلیون كارت صادر شده و ۲. ۵میلیون كارت فعال، حدود۴۰۰ میلیون تراكنش سالانه را راهبری می كند و این عملیات بدون خطا پیش رفته است. همینطور مجموعه ایرانسل با ارائه زیرساخت ارتباطات و تنوع خدمات متناسب با حوزه شهری همكاری خوبی دارد و شهرداری مشهد هم با شعار شهر هوشمند فعالیت می كند.
وی ادامه داد: هوشمندسازی شهر فعالیتی ناظر بر چالش های محوری شهر را شامل می گردد كه عمدتاً پاسخ هایی متناسب با تكنولوژی های روز را می طلبد. خطای كمتر، دقت بیشتر و تسهیل فرایندها از مزایای استفاده از این تكنولوژی هاست و ما در نظر داریم ۶۰درصد مراجعات را با استفاده از اپ شهروندی انجام بدهیم و عمده فعالیت ها را از این طریق به سامان كنیم.
معاون شهرداری مشهد با اشاره به مزایای راه اندازی روش پرداخت در چند بخش، خاطرنشان كرد: تسهیل حضور زائران (برای استفاده از خدمات ناوگان شهری)، در كل ناوگان خدمات شهری مشهد فعال شده است. همینطور امروز كیف پول همراه پاسارگاد برای تمامی ورودی های مراكز تفریحی و خدماتی كه پیش از این از من كارت استفاده می كردند، فعال شده است.
مدیرعامل بانك پاسارگاد، با اشاره به پیشینه هفت ساله عرضه خدمات من كارت در شهر مشهد، اظهارداشت: خدمات كیپاد برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه ارائه می گردد و این خدمت می تواند بعنوان تحولی در عرصه پرداخت خرد مطرح شود.
وی با اشاره به امكان توسعه این خدمت در دیگر شهرها با وجود فراهم شدن زیرساخت ها، اضافه كرد: البته خدمات كیپاد فقط برای مردم مشهد نیست و این خدمات برای تمام مردم ایران است چون كه هر ایرانی سالانه یك یا دو بار به شهر مشهد سفر می كند و به شكلی این خدمات به تمام مردم كشور ارائه می گردد.
قاسمی در ادامه خاطرنشان كرد: در سال ۱۳۸۴ نخستین شعبه بانك پاسارگاد در جوار بارگاه حرم مطهر امام رضا (ع) راه اندازی شد و ما همواره با توسل به آن حضرت در كمال تواضع و فروتنی كوشیده ایم كه بهترین خدمات را مطابق با تكنولوژی های روز به مردم شریف ایران عرضه كنیم.
وی با تاكید بر ضرورت توجه به فناوری های نو ادامه داد: بحث نوآوری و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند سطح زندگی مردم را ارتقا دهد و ما بر این اساس در شعبه های بانكی خود هم تحول تولید خواهیم كرد. هم اكنون ۹۶ درصد تراكنش های بانك پاسارگاد به صورت پرداخت مجازی انجام می گردد و این نشان از عملكرد موفق ما در این زمینه دارد.
مدیرعامل بانك پاسارگاد با اشاره به افتخارات مختلف این بانك بیان كرد: بحث آموزش همواره از اولویت های ما بوده و با عنایت به ضرورت آموزش كارآمد، تمامی شعبه های بانك پاسارگاد بخصوص در حوزه خدمات الكترونیك و بانكداری مجازی در این زمینه فعال می باشند.
زهرا میرحسینی، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانك پاسارگاد، ضمن اشاره به خدمات الكترونیكی جدید بانك پاسارگاد، بعنوان بانكی تحول آفرین، اظهار داشت: در استراتژی های كلان بانك پاسارگاد، راهبرد مبتنی بر خدمات بانكی، در زنجیره ارزش كامل دیده شده است.
وی با عرضه آمارهایی در مورد تراكنش های آنلاین ادامه داد: ۱. ۲ میلیارد تراكنش خرید با استفاده از كارتخوان های فروشگاهی در ماه مهر و ماهانه ۸۰۰ میلیون تراكنش با مبلغ كمتر از ۲۵ هزار تومان با استفاده از بسترهای آنلاین بانك ها پردازش می گردد. ۶۵ درصد تراكنش ها مبلغی كمتر از ۲۵ هزار تومان دارند و تراكنش های آنلاین هزینه زیادی را بر اقتصاد ملی وارد می كنند. ازاین رو ما با ورود به این حوزه در جهت رشد اقتصاد ملی گام برمی داریم.
میرحسینی ضمن اشاره به مزایای كیف پول آفلاین موبایلی همچون سرعت بالاتر، امنیت و سهولت بیشتر اضافه كرد: با كیف پول آفلاین الكترونیك انجام تراكنش های پرداخت خرد با حداكثر مبلغ ۵۰ هزار تومان صورت می پذیرد و این كیف پول جایگزین اسكناس، سكه و كارت بانكی می گردد و این امر مطابق با الزامات بانك مركزی بخصوص قوانین مبارزه با پولشویی و سپرده قانونی انجام می گردد.
وی خاطرنشان كرد: هم اكنون ۲۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰۵ گیت قطار شهری و ۴۶ گیت BRT جهت استفاده از كیپاد تجهیز شده اند و همینطور ۳۵۰ كارتخوان فروشگاهی در مشهد برای این منظور فعال می باشند و در نظر داریم تا آخر سال ۹۶، بیست هزار كارتخوان فروشگاهی در مراكز خرده فروشی به این مجموعه افزوده شود.
وی توسعه پذیرندگی حمل و نقل در سایر شهرها، توسعه پذیرندگی در اماكن عمومی، افزایش كارتخوان های فروشگاهی در هر شهر و افزایش خدمات و استفاده از بستر بوجود آمده برای توسعه خدمات به مشتریان را از توسعه های آتی برشمرد. كیف پول همراه پاسارگاد با نام تجاری كیپاد در هر شهری كه امكان آن فراهم گردد بعنوان یكی از حلقه های زنجیره تحول دیجیتال ایفای نقش خواهد نمود و برای نخستین بار در سطح ملی بر روی موبایل انجام می گیرد.
باقر صمدی مدیركل بازاریابی ایرانسل، با اشاره به توسعه خدمات این شركت بر اساس نیازهای مشتریان، به حوزه NFC پرداخت و اظهار داشت: فناوری ارتباط بی سیم از طریق نزدیك است و ما با اختصاص یك فضای امن و قابل برنامه ریزی در سیم كارت، با عرضه این فضا به بانك پاسارگاد و شهرداری مشهد در این پروژه همكاری داشته ایم.
وی مزایای NFC را این چنین برشمرد: كمك به اقتصاد ملی با استفاده از كاهش كارمزدهای تحمیلی به بانك ها، كاهش هزینه های خرید و چاپ كارت های پلاستیكی، عدم نیاز به باجه ها و دستگاه های فیزیكی به منظور شارژ كیف پول الكترونیكی، كاهش هزینه های تقلبات احتمالی به دلیل عدم خرید بلیت و...
صمدی ادامه داد: كیف پول همراه، دسترسی به كاربران جهت اطلاع رسانی و یا تدوین برنامه های وفاداری را امكان پذیر می كند. در صورت مفقودی كارت های پلاستیكی، پول شارژ شده درحساب كاربر هم از بین خواهد رفت، در صورتی كه در كیف پول موبایلی امكان بازگشت پول وجود خواهد داشت.
وی با اشاره به اقدامات ایرانسل در حوزه فناوری اطلاعات اظهار داشت: راه اندازی خدمات پرداخت با استفاده از سیم كارت NFC برای نخستین بار در سطح خاور میانه توسط ایرانسل و مجموعه پاسارگاد انجام گرفته و در سطح كشور قابل اجراست.









5036
5.0 از 5
1396/09/20
02:31:47
تگهای خبر: آنلاین , اپراتور , ارتباطات , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان