پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به ۶۰ میلیون کاربر رسید

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به ۶۰ میلیون کاربر رسید به گزارش می هاست، همزمان با توسعه قابلیت ها و راه اندازی سطح سوم و چهارم احراز هویت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، تعداد کاربران این پنجره به بیشتر از ۶۰ میلیون نفر رسید.



به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، که از آن بعنوان یکی از ارکان اساسی دولت دیجیتال یاد می شود؛ با هدف عرضه خدمات یکپارچه، کاهش بروکراسی اداری و تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات دولتی طراحی شده و به شکل مستمر درحال ارتقاء است.

مجید فولادیان- مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده سازی دولت الکترونیکی- در تشریح آخرین وضعیت پنجره ملی اظهار نمود: با بهره بردن از تکنولوژی های جدید، کیفیت و گستره خدمات الکترونیکی این سامانه بهبود یافته و تجربه کاربران در تعامل با خدمات دولتی به سطح بالاتری ارتقا پیدا کرده است.

وی تمرکز بر ساده سازی فرآیندها، افزایش شفافیت و حذف مراجعات حضوری را همچون اهداف کلیدی این سامانه برشمرد و اظهار داشت: هم زمان با افزایش تعداد کاربران، توسعه قابلیت های جدید هم در دستور کار قرار گرفته است. ارتقاء زیرساخت های فنی، بهینه سازی تعاملات دیجیتال و تقویت پاسخگویی به نیازهای شهروندان، از برنامه های راهبردی این سامانه برای تحقق دولت هوشمند و بهبود کیفیت زندگی مردم محسوب می شود.

مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده سازی دولت الکترونیکی خاطرنشان کرد: در همین جهت، سطوح سوم و چهارم احراز هویت اخیرا در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به راه افتاده است. در حالیکه احراز هویت سطح اول از راه کد OTP و سطح دوم مبتنی بر اطلاعات ثبت شده در سامانه های ملی (مانند شاهکار و ثبت احوال) به انجام می رسد، سطح سوم شامل زنده سنجی و تطبیق چهره فرد با کارت ملی هوشمند است.

فولادیان در رابطه با سطوح بعدی احراز هویت توضیح داد: سطح چهارم هم امکان امضای دیجیتال را برای انجام معاملات و امضای اسناد رسمی فراهم می سازد. این توانایی ها که از راه اپلیکیشن رسمی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در دسترس هستند، ضریب امنیت تعاملات الکترونیکی را به صورت قابل ملاحظه ای افزایش داده و زیرساخت های حقوقی و فنی موردنیاز برای توسعه دولت دیجیتال را تقویت کرده اند.

مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده سازی دولت الکترونیکی همینطور اظهار نمود: سامانه ثبت وقایع دریافت خدمات کاربران در مراحل پایانی توسعه قرار دارد. این سامانه کلیه مراحل دریافت خدمات را به شکل خودکار مستندسازی کرده و امکان پیگیری دقیق هر درخواست را از لحظه ثبت تا زمان عرضه نهائی فراهم می آورد. با حذف احتیاج به ثبت دستی اطلاعات، این سامانه از اتلاف داده ها جلوگیری کرده و شفافیت و قابلیت ردیابی را به صورت قابل توجهی می افزاید. کاربران می توانند با بهره گیری از شناسه اختصاصی خود، تمامی مراحل دریافت خدمات را مشاهده و پیگیری کنند.

فولادیان سامانه سنجش رضایت شهروندان و ارزیابی کیفیت خدمات را هم راهکاری دانست که بر مبنای دستورالعمل ماده ۸ آئین نامه بند "ج" ماده ۱۰۷ قانون برنامه هفتم توسعه، به منظور بهبود مستمر کیفیت خدمات دیجیتال طراحی شده است.

وی اظهار داشت: این سامانه با تشکیل یک فرایند جامع برای جمع آوری، تحلیل و بهره برداری از بازخورد کاربران حقیقی و حقوقی ایرانی و اتباع خارجی، بستر تصمیم گیری مبتنی بر داده را برای بهینه سازی خدمات دولتی فراهم می آورد. نظرات کاربران بعد از دریافت خدمات به شکل بلادرنگ ثبت و تحلیل شده و نتایج حاصل از آن، نقش مؤثری در ارتقاء سطح کیفی خدمات خواهد داشت.




منبع:

58
0.0 از 5
1403/12/06
12:09:04
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , الكترونیك , امنیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب می هاست برایمان مهمه
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان

می هاست: دروازه ورود شما به دنیای وب، از هاست و دامین مطمئن تا سرورهای قدرتمند و اخبار روز دنیای IT