سفارش به مردم برای خرید امن طلا در فضای مجازی
به گزارش می هاست، مدیرکل دفتر برنامه ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با تأکید بر لزوم خرید طلا در فضای مجازی تنها از سکوهای دارای اینماد، اظهار داشت: مردم از خرید طلا از رسانه های اجتماعی یا سکوهای غیررسمی که می تواند سرمایه را به خطر بیندازد اجتناب کنند.
به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، علیرضا جاوید عربشاهی - مدیرکل دفتر برنامه ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی - از اقدامات مؤثر این مرکز برای افزایش امنیت و شفافیت در بازار خریدوفروش طلای آنلاین آگاهی داد و اظهار داشت: طلای خریداری شده توسط مردم ازاین پس بجای نگهداری در محل فروشنده، در بانکها ذخیره می شود و پدیده خالی فروشی بطور کامل ممنوع شده است و نظارت مداوم بر عملکرد سکوها در دستور کار قرار دارد که با هرگونه تخلف، برخورد جدی صورت گیرد.
معیارهای شفافیت و ارزیابی سکوهای فروش طلا
ایشان سپس به معیارهای ارزیابی سکوهای فروش طلا اشاره نمود و اضافه کرد: برای اطمینان از عملکرد صحیح و شفاف سکوها، فاکتورهای مشخصی تعریف شده است که شامل مواردی نظیر امنیت بستر الکترونیکی انجام معامله، ارسال گزارش منظم از فروش و تحویل، میزان تعهد سکوها به قوانین، ثبت اطلاعات معاملات در سامانه جامع تجارت، ارائه اسناد رسمی تامین طلا، وضعیت تخلفات و شکایات ثبت شده در سامانه اینماد است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، اشاره کرد: این معیارها تضمین می کنند که سکوهای فروش طلا استانداردهای لازم را از نظر فنی، قانونی و اخلاقی رعایت نمایند و اعتماد مصرف کنندگان را جلب نمایند.
هفت جلسه کمیته اقدام مشترک طلا جهت بررسی عملکرد سکوها
وی با اشاره به نظارت دقیق این مرکز بر عملکرد سکوهای فروش طلا اظهار داشت: تا حالا هفت جلسه در کمیته ویژه اقدام مشترک طلا با حضور نمایندگان دستگاه های نظارتی و اجرائی برگزار شده است.
جاویدعربشاهی در گفت و گو با رادیو اظهار داشت: هدف این جلسات، بررسی دقیق فعالیت کسب وکارهای فعال در این زمینه و برخورد قاطع با تخلفات بوده است.
وی با اشاره به پشتیبانی از کسب وکارها، اشاره کرد: درعین حال، از کسب وکارهای شفاف و قانونمند حمایت کامل به عمل آمده است تا بتوانند در فضایی امن و قانونمند به فعالیت خود ادامه دهند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در ادامه از برنامه های آینده مرکز توسعه تجارت الکترونیکی آگاهی داد و اظهار داشت: مرحله دوم امن سازی سکوهای فروش طلا با تمرکز بر امنیت سایبری در دستور کار قرار دارد.
وی در ادامه، اضافه کرد: این مرحله شامل تقویت زیرساخت های دیجیتال سکوها و حفاظت کامل از اطلاعات کاربران بوده و هدف ما اطمینان از امنیت کامل معاملات و داده های کاربران در فضای مجازی است.
جاویدعربشاهی با تأکید بر لزوم خرید طلا در فضای مجازی تنها از سکوهای دارای اینماد، اظهار داشت: مردم از خرید طلا از رسانه های اجتماعی یا سکوهای غیررسمی که می تواند سرمایه را به خطر بیندازد اجتناب کنند.
وی اشاره کرد: تمامی اقدامات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، از ممنوعیت خالی فروشی گرفته تا الزام سکوها به ذخیره سازی طلا در بانکها و صیانت از امنیت سایبری، باهدف ایجاد بازاری امن و شفاف انجام شده است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پایان، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری مردم و کسب وکارها، بازار خریدوفروش طلای آنلاین به سوی اعتمادسازی بیشتر و رونق اقتصادی حرکت نماید.
منبع: می هاست
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب