نسبت به سال ۱۴۰۰ اتفاق افتاد

رشد پنج برابری پهنای باند پیام رسان های داخلی

رشد پنج برابری پهنای باند پیام رسان های داخلی به گزارش می هاست، بر مبنای آخرین آمارها تا نیمه مهرماه سال جاری پیک کاربران فعال روزانه نسبت به شهریور ۱۴۰۰، در روبیکا ۴ برابر، در ایتا ۱۴ برابر، در بله ۶ برابر، در سروش پلاس ۸ برابر و در آی گپ ۲ برابر و پهنای باند مصرفی در این پلت فرم ها در قیاس با شهریور ۱۴۰۰ حدود پنج برابر رشد داشته است.



به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، با عنایت به نیاز روز افزون پیام رسان ها کشورهای مختلفی در دنیا همچون ایران درحال کوشش برای توسعه پلت فرم های بومی خود هستند.

طی سالهای گذشته، روش ها و اقدامات بسیاری برای پشتیبانی از پیام رسان ها و به شکل کلی سکوهای داخلی توسط دولتمردان انجام شده است که منجر به رشد سکوها و افزایش مخاطبان آنها شده است بگونه ای که به واسطه ایجاد برخی قابلیت ها، سایر کشورها خواستار پیام رسان های داخلی شده اند.

به اعتقاد مسؤلان و کارشناسان حوزه ارتباطات حالا سکوهای داخلی این قابلیت را دارند که به ۱۰۰ میلیون کاربر در پیام رسان های داخلی خدمات عرضه کنند اما قبلا آرزوی بعضی از مسؤلان بود که پیام رسان های داخلی بتوانند ۲۰ میلیون کاربر داشته باشند.

در همین راستا به تازگی گزارشی از آخرین وضعیت پیام رسان های داخلی از جانب سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام شده که برپایه آن، در این زمان پیام رسان های داخلی هم به عرضه خدمات مختلف پرداخته و بهره گیری از آنها رشد قابل توجهی داشته است که بر مبنای آخرین آمارهای موجود تا نیمه مهرماه سال جاری پیک کاربران فعال روزانه نسبت به شهریور ۱۴۰۰، در روبیکا ۴ برابر، در ایتا ۱۴ برابر، در بله ۶ برابر، در سروش پلاس ۸ برابر و در آی گپ ۲ برابر شده است.

همینطور پهنای باند مصرفی در این پلت فرم ها در قیاس با شهریور ۱۴۰۰ حدود پنج برابر رشد داشته است.

با توجه به ظرفیتهای موجود در توسعه فعالیت بومی در زمینه بین المللی و منطقه ای، زمان ورود این سکوها به عرصه بین الملل فرا رسیده و در دولت چهاردهم این رویکرد با جدیت دنبال می شود.









گفتنی است اواخر شهریور سالجاری هم از جانب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام گردید که پلت فرم ها (سکوهای) بومی به مرحله ای از بلوغ رسیده اند که توان حضور در زمینه بین المللی را داشته باشند و این وزارت خانه حمایت خویش را از سکوها و پیام رسان های بومی متناسب با اقتضائات و شرایط روز دنبال می کند.
هاشمی همینطور تاکید کرده بود با عنایت به ظرفیتهای موجود در توسعه فعالیت بومی در زمینه بین المللی و منطقه ای، زمان ورود این سکوها به عرصه بین الملل فرا رسیده و در دولت چهاردهم این رویکرد با جدیت دنبال می شود.
البته وی به این مساله اشاره نمود که وقتی از حمایت هدفمند از سکوها و پیام رسان های داخلی صحبت می کنیم؛ منظور حمایتی است که در جهت اهداف جدید تعیین و ترسیم شده و مهم ترین هدف هم هم اکنون، حضور پیام رسان های کشور در زمینه بین المللی بخصوص در بین کشورهای منطقه و یا کشورهای هم پیمان همچون سازمان همکاریهای اقتصادی شانگهای یا گروه بریکس است.
ازاین رو با عنایت به این که طی سالهای گذشته پیام رسان های داخلی از حمایت دولت برای توسعه زیرساخت و افزودن قابلیت های بیشتر جهت رضایت بیشتر کاربران برخوردار بودند، این انتظار از دولت چهاردهم وجود دارد تا توسعه پیام رسان های داخلی برای جلب رضایت کاربران و ایجاد قابلیت های مورد نیاز همانند گذشته مورد توجه باشد.



منبع:

25
0.0 از 5
1403/07/25
09:29:12
تگهای خبر: ارتباطات , خدمات , سازمان فناوری اطلاعات , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان