آمادگی ژاپن برای توسعه همکاری در زمینه هوشمندسازی پست

آمادگی ژاپن برای توسعه همکاری در زمینه هوشمندسازی پست به گزارش می هاست، وزیر مشاور در امور خارجی و نماینده ویژه نخست وزیر ژاپن اظهار داشت: ایرانی ها اولین قومی بودند که پست اولیه و ارسال مرسولات را پایه گذاری کردند بنابراین آماده ایم تا با انتقال تجربه و توسعه تجهیزات و امکانات، پست ایران را در راه هوشمندسازی یاری رسانیم.



به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، در دنیای امروز هوشمندسازی اهمیت بسیاری دارد و حدودا تمام مدیران به دنبال ترویج آن در جامعه هدف خود هستند. بررسی ها از آن حکایت می کند که افزایش هزینه نیروی کار، بازدهی پایین و احتمال بروز خطاهای انسانی جبران ناپذیر از مشکلاتی هستند که با بکارگیری سیستم های هوشمند حل می شوند؛ ازاین رو بهبود کارایی و بهره وری، صرفه جویی در هزینه ها، افزایش امنیت، کاهش میزان خطرات و شناساسی مواردی که سبب اتلاف انرژی میشود بعضی از مهم ترین مزایای هوشمندسازی است.
از آنجائیکه این روند چند سالی است در کشورهای دیگر شروع شده و سرعت یافته است، یکی از مهم ترین اقدامات ایران در چند سال گذشته را میتوان پیشبرد دولت هوشمند و هوشمندسازی دولت دانست. شرکت ملی پست یکی از سازمان هایی است که در سه سال قبل تلاش بسیاری برای تحقق این امر مهم انجام داد.
به صورت مثال از اواخر سال قبل باجه های سیار قبول مرسولات پستی در چند شهر شروع به کار کرد و در جهت هوشمندسازی پست، چندین خط جدید تجزیه هوشمند مرسولات پستی با کمک شرکتهای دانش بنیان افتتاح شد تا سرعت و دقت ارسال مرسولات افزایش یابد؛ البته برای نخستین بار به جمع معدودکشورهای سازنده ربات های هوشمند تجزیه گر پستی پیوستیم.
در این خصوص با عنایت به اهمیت این مورد به تازگی تسوگه یوشیفومی به همراه سفیر ژاپن در ایران و تیم وزارت خارجه این کشور از واحدهای عملیاتی، تجهیزات و روش اجرای فرایندهای پستی در مرکز تجزیه و مبادلات بازدید کرد.
وی ضمن اشاره به فرهنگ غنی ایران و خاستگاه اصلی پست در جهان، اضافه کرد: ایرانی ها اولین قومی بودند که پست اولیه و ارسال مرسولات را پایه گذاری کردند.
یوشیفومی مشترکات فرهنگی و روابط خوب دو کشور ژاپن و ایران را مورد تاکید قرارداد و اظهار داشت: آماده هستیم تا با انتقال تجربه و توسعه تجهیزات و امکانات، پست ایران را در راه هوشمندسازی یاری رسانیم.
طبق اعلام شرکت ملی پست، مهدی مقصودی-مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل- که بعنوان نماینده شرکت ملی پست، وزیر مشاور در امور خارجی ژاپن را در این بازدید همراهی می کرد، به تشریح وضعیت پست ایران پرداخت و اظهار داشت: افزایش ترافیک مرسولات پستی در زمان همه گیری ویروس کرونا باعث شد هوشمندسازی فرایندها بخصوص پردازش مرسولات با همکاری شرکتهای دانش بنیان و نوآور، با سرعت بیشتری صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: شرکت ملی پست آماده است تا در جهت توسعه تعامل بین دو کشور، تمبر مشترک ایران و ژاپن را چاپ و منتشر کند.



228
0.0 از 5
1403/05/13
09:54:21
تگهای خبر: ارتباطات , امنیت , دانش بنیان , هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان