چند میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت نام کرده اند؟

چند میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت نام کرده اند؟ به گزارش می هاست، طبق آخرین اظهارات وزیر ارتباطات، بیشتر از ۲۷ میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت نام کرده اند و از بیشتر از ۳۰۰۰ خدمت دولتی که از راه این پنجره عرضه می شود، بهره می گیرند.



به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، دولت الکترونیکی بعنوان یکی از مهم ترین بسترهای عرضه خدمات دولت به مردم، شفافیت فرآیندها و نظارت کارآمد می تواند فساد را به شکل جدی ریشه کن و توسعه پایدار جامعه را تسهیل کند. این مورد از اصلی ترین مباحثی بوده که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اولین روزهای دولت سیزدهم به پیگیری و اجرای آن توجه نشان داده است.

در واقع همراه داشتن انبوهی از اصل و کپی های مدارک شناسایی و هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی، اساسنامه، آگهی تغییرات شرکت ها و وکالت نامه های اداری همواره یکی از معضلات اصلی انجام کارهای اداری به حساب می آید. بنابراین در سالهای گذشته، استقرار پنجره واحد در حوزه های مختلف ازجمله موضوع هایی است که مورد توجه دولت مردان قرار گرفته است.

امروزه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند با عرضه صدها خدمت، مردم را بی نیاز از تبادلات کاغذی کرده است و سکوهای داخلی، هر روز نقش پر رنگ تری را در اقتصاد دیجیتال کشور به خود اختصاص می دهند.

بنابراین به علت اهمیت این موضوع، هفته گذشته با تصویب مجلس وزارت خانه ها موظف به عرضه خدمات الکترونیکی شدند. در واقع وزارت خانه ها و موسسات دولتی موظف شدند حداقل سالانه ۲۰ درصد از خدمات الکترونیکی خویش را برای کلیه اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال از راه «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» به صورت هوشمند و بدون رجوع حضوری و دخالت عامل انسانی یا دریافت مدارک و مستندات به صورت دستی ارائه نمایند.

مسئله ای که به تازگی عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی با اشاره نمود. وی در رابطه با اقدامات وزارت ارتباطات برای هوشمندسازی عرضه خدمات دولت اظهار داشت: امروز بیشتر از ۲۷ میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت نام کرده اند و از بیشتر از ۳۰۰۰ خدمت دولتی که از راه این پنجره عرضه می شود بهره می گیرند.

زارع پور همینطور در این نشست تاکید کرد در چارچوب مواد برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی تصویب گردید که تا پایان برنامه هفتم توسعه باید صد درصد خدمات دولت به صورت هوشمند، یعنی بدون رجوع حضوری، بدون ارسال مدرک و بدون مداخله انسانی و از راه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به مردم عزیز عرضه شود که با تحقق آن مردم می توانند طعم شیرین فناوری را احساس کنند.

لازم به ذکر است وی مهرماه در بیست و ششمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در رابطه با آخرین وضعیت اجرای قانون دستگاههای اجرایی کشور به پنجره ملی خدمات هوشمند ضمن اشاره به پیوستن ۹۶ درصد دستگاه ها به این درگاه، احراز هویت ۲۶ میلیون نفر از شهروندان بالای ۱۸ سال، ۵۱۹ میلیون رفتن به درگاه، رشد عظیم ۱۰ میلیارد تراکنش بر بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و همینطور عرضه مجوزهای دستگاهی، صنفی و خانگی در این بستر الکترونیکی گفت خوشبختانه میزان مراجعات مردم و آمار دریافت خدمات آنها بر بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نشان داده است این درگاه به محل رجوع مردم و گره گشایی از امورات آنها تبدیل گشته است.




342
0.0 از 5
1402/08/22
08:02:00
تگهای خبر: ارتباطات , الكترونیك , خدمات , دولت الكترونیك
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان