وزیر ارتباطات مطرح كرد

ضرورت ارائه کامل خدمات سلامت هوشمند از پنجره ملی خدمات دولت

ضرورت ارائه کامل خدمات سلامت هوشمند از پنجره ملی خدمات دولت به گزارش می هاست، وزیر ارتباطات با تکیه بر ضرورت ارائه کامل خدمات «سلامت هوشمند» بوسیله پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اظهار داشت: باید شرایطی ایجاد کرد که برای مردم جز موضوع بیماری، چالش های دیگری در مراکز اداری بیمارستان ها و خدمات درمانی و بیمه ای ایجاد نشود و حلاوت استفاده از فناوری در دریافت کامل خدمات این بخش به مردم را شاهد باشیم.



به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، چهارمین جلسه کمیته نظارتی اجرای بند ج تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که به هوشمندسازی خدمات دولت و راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اختصاص دارد با حضور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، میثم لطیفی، معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی، سید مهدی نیازی، معاون سازمان برنامه و بودجه و معاونان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و بیمه مرکزی و سازمانهای بیمه گر درمانی انجام شد.

در این جلسه وضعیت انجام الزامات قانون برنامه ششم توسعه، قانون بودجه سال ۱۴۰۲، مصوبات شورای اجرائی فناوری اطلاعات و تکالیف بخشنامه مذکور در عرصه درمان و سلامت مورد بررسی قرار گرفت. در ابتدا گزارش نظارتی حوزه کلان طرح سلامت الکترونیکی و وضعیت ارائه خدمات هوشمند حوزه درمان و سلامت ارائه شد و ضمن بررسی دستاوردهای سیستم سلامت الکترونیک در سال های اخیر قرار شد اقدامات باقیمانده دستگاه های این بخش در محورهای ۲۳ گانه تعیین شده در جریان این جلسه در فرصت های تعیین شده برای هر بند به انجام برسد.

در این جلسه مطالبی مانند وضعیت ارائه خدمات برخط این حوزه بوسیله پنجره واحد خدمات هوشمند و پنجره دستگاهها همین طور بهبود درصدهای پیشرفت پروژه های سلامت الکترونیک بررسی و قرار شد مواردی مانند تکمیل سامانه برخط خدمات بیمه های تکمیلی و تجاری بیمه شدگان و حذف کاغذ و مراجعات به بیمه های تکمیلی، تدوین بخشنامه نظام تنظیم گری-کاروری و ایجاد اپراتورهای هوشمند در این بخش، تکمیل سامانه ها و خدمات الکترونیکی سازمان ها و تجمیع خدمات کلیه سامانه های دستگاه های خدمت دهنده این بخش در قالب پنجره واحد به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در فرصت های تعیین شده به ثمر برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست تاکید کرد: وقتی هدف همه ما افزایش رضایت مندی مردم باشد راهی جز ارائه خدمات الکترونیکی فناورانه پایه خصوصاً در عرصه سلامت، بهداشت و درمان نداریم.

وی اضافه کرد: بدین سبب همه دستگاه های متولی بهداشت و درمان و ارائه کنندگان خدمات بیمه ای باید دست به دست هم دهند تا با ارائه خدمات سلامت هوشمند، شرایطی ایجاد کرد که برای مردم جز موضوع بیماری، چالش های دیگری در مراکز اداری بیمارستان ها و خدمات درمانی و بیمه ای ایجاد نشود و حلاوت استفاده از فناوری در دریافت کامل خدمات این بخش به مردم را شاهد باشیم.

زارع پور افزود: از طرف دیگر برمبنای تکالیف قانونی تا پایان آبان ماه همه دستگاه های دولتی همچون مراکز بهداشت و درمان باید تمام خدمات خودرا بصورت الکترونیکی عرضه کنند.

وی اضافه کرد: بنابر همین تکلیف قانونی در این برهه زمانی عدم اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند دیگر قابل پذیرش نمی باشد و به همین دلیل باید روند اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و ارائه خدمات برخط دانشگاه ها، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و ارائه خدمات هوشمند حوزه بیمه، سلامت و درمان کشور تسریع شود.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، میثم لطیفی، معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز با اشاره به این که دستگاهها مکلف هستند که اتصال و ارائه تمام خدمات خود بوسیله پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را به عاقبت برسانند، اظهار داشت: دستگاه هایی که در بخشهایی با چالش مواجه بوده اند در نخستین فرصت باید نسبت به حل این ایرادات و ارائه خدمات هوشمند به مردم اهتمام لازم را داشته باشند.

وی بر ضرورت بازبینی برخی فرایندهای اداری برای ارائه هرچه بهتر خدمات «سلامت هوشمند» در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اصرار کرد.





منبع:

281
0.0 از 5
1402/08/10
14:51:46
تگهای خبر: آموزش , اپراتور , ارتباطات , الكترونیك
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان