هاست چیست ۵ هاست پرطرفدار کدامند؟

هاست چیست ۵ هاست پرطرفدار کدامند؟ در ادامه به شکل کامل بیان می‌کنیم هاست چیست، چگونه کار می‌کند و انواع آن کدامند.


هنگامی که یک شرکت هاستینگ فضایی را در یک وب سرور به یک وب سایت اختصاص می دهد تا فایل های خود را ذخیره کند، آنها یک وب سایت را میزبانی می کنند. هاست باعث می شود فایل هایی که یک وب سایت را تشکیل می دهند (کد، تصاویر و غیره) برای مشاهده آنلاین در دسترس باشند. هر وب سایتی که تا به حال بازدید کرده اید بر روی یک سرور میزبانی می شود.

میزان فضای اختصاص داده شده روی سرور به یک وب سایت به نوع میزبانی بستگی دارد. انواع اصلی هاست اشتراکی، اختصاصی، VPS و نمایندگی فروش می باشد. آنها با نوع فناوری مورد استفاده برای سرور، سطح مدیریت ارائه شده و خدمات اضافی ارائه شده متمایز می شوند.

در ادامه به شکل کامل بیان می‌کنیم هاست چیست، چگونه کار می‌کند و انواع آن کدامند.

میزبانی وب چگونه کار می کند؟

به طور خلاصه، میزبانی وب فرآیند اجاره یا خرید فضا برای قرار دادن یک وب سایت در شبکه جهانی وب است. محتوای وب سایت مانند HTML، CSS و تصاویر باید در یک سرور قرار گیرند تا به صورت آنلاین قابل مشاهده باشند.

سرور دقیقا چیست؟ سرور کامپیوتری است که سایر کاربران وب را از هر کجای دنیا به سایت شما متصل می کند. همانطور که از نام آن پیداست، ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب سرورها، اتصالات و خدمات مرتبط را برای میزبانی وب سایت ها دارند. با ارائه انواع برنامه های میزبانی، آنها طیف نیازهای میزبانی را از وبلاگ های کوچک و سازمان های بزرگ پوشش می دهند.

اگر قصد دارید یک حضور آنلاین ایجاد کنید، خرید هاست و دامنه قابل اعتماد ضروری است. امروزه به معنای واقعی کلمه صدها میزبان وب در دسترس هستند که هزاران نوع خدمات میزبانی وب را ارائه می دهند. برنامه ها از رایگان با گزینه های محدود تا خدمات میزبانی وب گران قیمت تخصصی برای تجارت را شامل می شود. طرحی که انتخاب می کنید در درجه اول به نحوه استفاده از وب سایت خود و میزان بودجه ای که برای میزبانی اختصاص داده اید بستگی دارد.

انتخاب یک برنامه میزبانی مناسب به معنای دسترسی به تخصیص صحیح منابع برای بارگذاری سریع و مطمئن وب سایت شما برای بازدیدکنندگان است. به این فکر کنید که این روزها چند کسب و کار عمدتاً به صورت آنلاین فعالیت می کنند. فروش و سرنخ های تجاری آنها از وب سایت آنها می آید.

اگر در راه اندازی یک وب سایت تازه کار هستید، میزبانی وب و زبان مرتبط می تواند موضوعی گیج کننده باشد. بسیاری از صاحبان وب‌سایت مبتدی از ارزان‌ترین گزینه یا هر چیزی که همراه با خرید نام دامنه‌شان است، با این باور اشتباه که همه گزینه‌های میزبانی اساساً یکسان هستند، استفاده کرده‌اند. این می تواند یک اشتباه پرهزینه باشد.

هاست چگونه کار می کند؟

میزبانی وب زمانی اتفاق می‌افتد که فایل‌هایی که یک وب‌سایت را تشکیل می‌دهند از یک رایانه محلی روی سرور وب آپلود می‌شوند. منابع سرور، (رم، فضای هارد و پهنای باند) به وب سایت هایی که از آن استفاده می کنند، اختصاص می یابد.

تقسیم منابع سرور بسته به نوع برنامه میزبانی انتخاب شده متفاوت است. برای انتخاب طرح میزبانی مناسب، ابتدا باید بین پلن های موجود تفاوت قائل شوید. این نباید پیچیده باشد. برای خوانندگان غیر فنی، اجازه دهید از یک تشبیه ساده استفاده کنیم: انتخاب میزبانی وب شبیه به جستجوی فضای اداری است:

  • چگونه تصمیم می گیرید که کدام نوع فضای اداری برای نیازهای شما مناسب است؟ آیا یک ایستگاه کاری در یک فضای باز همکاری کافی است یا بهترین چیز بعدی است. یک دفتر در یک مرکز تجاری آیا قصد دارید سریع گسترش پیدا کنید یا انتظار دارید افراد زیادی بیایند و بروند؟ آیا به اجاره یک ساختمان کامل فکر می کنید یا ساختن فضای خود را جذاب می کند؟
  • به غیر از سبک اداری که استفاده می کنید، ملاحظات دیگری نیز وجود دارد. دسترسی به اتاق‌ها چقدر آسان است، چه عملکردهایی را ارائه می‌دهند (اضافه‌ای مانند تخته سفید، اینترنت پرسرعت، و سایر امکانات)، و محل قرارگیری آنها و هزینه کلی. این ملاحظات نیازهای شما را تعیین می کند و به تصمیم گیری در مورد اینکه کدام نوع دفتر برای شما مناسب است کمک می کند. بیایید این فرآیند انتخاب را با تصمیم گیری در مورد میزبانی وب مقایسه کنیم.

هاست اشتراکی شبیه به اجاره یک ایستگاه کاری در یک دفتر شلوغ، پر سر و صدا، طرح باز یا فضای کار مشترک است. شما تمام امکانات مدرن را دارید: یک میز، اتصال به اینترنت و برخی از لوازم ثابت و شما فضا را با سایر همکاران از جمله آشپزخانه، چاپگر و سرویس بهداشتی به اشتراک می گذارید.

شما نمی توانید هیچ تغییری در فضا انجام دهید، مانند نصب تخته های سفید و غیره. این یک گزینه محبوب برای راه اندازی وب سایت های کوچک است و برای پروژه های تجاری در مقیاس بزرگ مناسب نیست.

نحوه انتخاب هاست مناسب شما

انتخاب یک ارائه دهنده خدمات میزبانی وب مناسب و قابل اعتماد یک گام مهم در آنلاین شدن است، به خصوص اگر یک وب سایت تجاری راه اندازی می کنید. هاست ها نه تنها سایت شما را در دسترس دیگران قرار می دهند، بلکه خدمات مربوط به مدیریت این سرورها و نرم افزار، پشتیبانی، پهنای باند، سرعت و غیره را نیز ارائه می دهند.

هاست رایگان یا پولی؛ کدام یک بهتر است؟

ما نمیتوانیم بگوییم کدام یک برای شما بهتر است. ما مزایا و معایب هر کدام را نوشته ایم تا شما انتخاب بهتری داشته باشید.

میزبانی رایگان

1- کمک هزینه پهنای باند

کمک هزینه پهنای باند (که گاهی اوقات به عنوان "ترافیک" یا "انتقال داده" نامیده می شود) تعداد بایت هایی است که برای انتقال سایت شما به تمام بازدیدکنندگان شما هنگام مرور محتوای شما لازم است. آیا هاست فضای کافی برای نیازهای شما را فراهم می کند؟

برای اینکه تصوری تقریبی از نیازهای ترافیک معمولی یک وب سایت به شما بدهیم، اکثر سایت های جدید که ویدیو یا موسیقی را در سایت خود ارائه نمی دهند، کمتر از 3 گیگابایت پهنای باند در ماه استفاده می کنند. اگر توسعه سریع آینده را پیش بینی می کنید یا نیازهای شما شامل صدا، ویدئو و غیره است، فضای اضافی ارائه شده توسط یک ارائه دهنده هاست پولی را در نظر بگیرید.

اگر به دنبال یک هاست رایگان هستید، ابتدا به اندازه سایت خود و تعداد بازدیدکنندگانی که در روز انتظار دارید فکر کنید. بسیاری از میزبان‌های وب رایگان محدودیت‌های روزانه یا ماهانه بر میزان ترافیکی که وب‌سایت شما می‌تواند استفاده کند اعمال می‌کنند. اگر محتوای شما شامل تعداد زیادی تصاویر یا ویدیوهایی است که بیش از میزان «توافق شده» بازدیدکنندگان (ترافیک) در روز/هفته/ماه جذب می‌کنند، میزبان حق دارد وب‌سایت شما را به دلیل نقض قرارداد غیرفعال کند - یا برای شما صورتحساب ارسال کند.

نکته دیگر قبل از استفاده از ارائه دهندگان هاست رایگان این است که آنها اغلب حداکثر اندازه را بر روی فایل هایی که آپلود می کنید اعمال می کنند. اگر می‌خواهید نرم‌افزار یا تصاویر با وضوح بالا را توزیع کنید، یک میزبان پولی این امکان را به شما می‌دهد تا اندازه‌های بزرگ‌تری را که نیاز دارید بارگیری کنید.

2- تبلیغات

بسیاری از هاست های رایگان، اما نه همه، تبلیغات را بر روی وب سایت شما تحمیل می کنند تا هزینه های ارائه فضای وب رایگان سایت شما را پوشش دهند. بیشتر مردم با بنرهای تجاری و پاپ آپ ها ناراضی هستند.

سایت‌های مملو از تبلیغات عموماً با کیفیت پایین و حتی اسپم در نظر گرفته می‌شوند که فوراً به تعویق می‌افتد. برای اینکه مطمئن باشید، قبل از ثبت نام، چاپ دقیق را بررسی کنید تا ببینید آیا تبلیغات در ازای میزبانی رایگان وجود دارد یا خیر.

3- گزینه های ارتقا

به این موضوع توجه کنید که آیا میزبان فضایی برای رشد به سایت شما می دهد یا خیر. اکثر سایت‌های جدید با میزبانی مشترک شروع می‌شوند که این روزها بسیار قدرتمند است.

با این حال، همانطور که انتظار دارید یک وب سایت در طول سال ها رشد کند، ممکن است لازم باشد سرور قدرتمندتری را در نظر بگیرید (مثلاً خصوصی مجازی یا اختصاصی). بررسی کنید که میزبان برنامه‌های مناسبی برای ارتقاء داشته باشد و این روند تا حد امکان ساده باشد.

میزبانی پولی

1- Uptime

Uptime  هم برای خدمات رایگان و هم برای سرویس های پولی بسیار مهم است، اما فقط باید با یک برنامه هاست پولی انتظار اطمینان واقعی را داشته باشید. این احتمال وجود دارد که بخواهید وب سایت شما 24/7 کار کند و آن را فقط از یک میزبان وب با سرورهای قابل اعتماد و اتصالات شبکه پایدار دریافت خواهید کرد. قبل از تصمیم گیری در مورد هاست، تاریخچه آپتایم آن را بررسی کنید. می‌توانید نظرات را بخوانید و ضمانت‌های زمان کار تبلیغاتی آنها را بررسی کنید.

سایتی که دسترسی به آن سخت است یا اغلب از بین می رود، بازدیدکنندگان، مشتریان خود را از دست می دهد و می تواند به شدت به درآمد آسیب برساند. اگر شخصی سایت شما را پیدا کند و سعی کند به آن دسترسی پیدا کند و متوجه شود که سایت شما در دسترس نیست، در رفتن به سایت رقیب تردیدی نخواهد داشت. دسترسی آهسته نیز برای بازدیدکنندگان اختصاصی (و همچنین برای شما، هنگام آپلود محتوای جدید) بسیار خسته کننده است.

2- ترافیک/پهنای باند

هر گونه محدودیتی را که روی پهنای باند استفاده می کنید بخوانید و درک کنید و یک طرح مناسب انتخاب کنید. اگر قرار است سایت شما ویدیو، صدا یا سایر عناصری را که نیاز به پهنای باند بالاتری دارند ترکیب کند، برنامه ای می خواهید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

3- PHP، htaccess، SSH، MySQL، FTP و غیره

اگر نیاز به نصب PHP یا Perl دارید - مطمئن شوید که می توانید این کار را بدون نیاز به تایید میزبان خود انجام دهید. در غیر این صورت، قبل از اینکه بتوانید یک ویژگی را در سایت خود پیاده سازی کنید، باید منتظر نظر آنها باشید.

با فرض اینکه می‌خواهید کارهایی مانند سفارشی کردن صفحات خطای خود (پیام‌هایی که هنگام فرود بازدیدکنندگان در صفحه‌ای از بین رفته در سایت شما نمایش داده می‌شوند)، محافظت از سایت خود در برابر سرقت پهنای باند و هات لینک و غیره و محافظت از پوشه‌های خود با رمز عبور انجام دهید، باید توانایی ایجاد یا تغییر فایل های ".htaccess".

دسترسی SSH برای نگهداری پایگاه های داده مانند MySQL و زمانی که می خواهید یک وبلاگ یا یک سیستم مدیریت محتوا را اجرا کنید مفید است.

FTP روشی محبوب برای انتقال صفحات وب و سایر فایل‌ها از یک کامپیوتر محلی به یک کامپیوتر میزبان وب (سرور) است تا برای هر کسی در سراسر جهان قابل مشاهده باشد. برخی از هاست ها فقط به شما اجازه طراحی و آپلود صفحات خود را نمی دهند.

در عوض، آنها می خواهند که صفحات شما با استفاده از سایت ساز آنلاین آنها طراحی و آپلود شود. مگر اینکه یک مبتدی مطلق باشید و یک سایت بسیار کم اهمیت را برنامه ریزی کنید، مطمئن شوید که دسترسی FTP یا توانایی آپلود صفحات خود را حداقل با ایمیل یا مرورگر دارید.

4- صفحه کنترل

هدف از کنترل پنل این است که به شما این امکان را می دهد که جنبه های مختلف حساب میزبانی وب سایت خود را خودتان مدیریت کنید. شما باید از یک میزبان تجاری انتظار یک صفحه کنترل داشته باشید تا بتوانید کارهای تعمیر و نگهداری روزمره را بدون نیاز به منتظر ماندن برای پشتیبانی فنی برای ایجاد تغییرات ساده انجام دهید. یک «cPanel» یک داشبورد ساده برای مدیریت آدرس‌های ایمیل، رمزهای عبور حساب و تنظیمات اصلی سرور ارائه می‌کند. رفتن از طریق اپراتور پشتیبانی فنی ممکن است زمان‌بر باشد یا هر بار که می‌خواهید کارهای ساده مدیریتی را انجام دهید مجبور به پرداخت هزینه اضافی باشید.

5- میزبانی دامنه های متعدد

مالکیت بیش از یک دامنه معمول است، این روزها ارزان هستند و مقاومت در برابر مالکیت چند دامنه سخت است. در این مورد، شما باید دامنه های اضافی را با فضای میزبانی اضافی در خود جای دهید. برای ساده‌تر کردن فرآیند میزبانی، امکان میزبانی بیش از یک دامنه از یک حساب واحد وجود دارد. هر وب سایت جداگانه ای که در یک حساب میزبانی می شود، دامنه افزودنی نامیده می شود. اکثر ارائه دهندگان هاست اشتراکی اجازه دامنه های افزونه را می دهند. توصیه می شود از قبل نحوه هزینه آن را بررسی کنید.

6- هزینه

با میزبانی وب مانند همه چیز، اغلب آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید. اگر وب سایتی دارید که انتظار ترافیک زیادی ندارد، انتظار داشته باشید سالانه بین 10 تا 150 دلار برای هاست اشتراکی بپردازید. برنامه های میزبانی با ظرفیت بالاتر می تواند از 150 دلار شروع شود و از آنجا بالاتر رود.

اکثر میزبان های تجاری انعطاف پذیری را برای انتخاب نحوه پرداخت با برنامه های پرداخت ماهانه و سالانه ارائه می دهند. دومی نرخ ارزان تری به شما می دهد. هنگامی که اطمینان پیدا کردید که خدمات قابل اعتمادی ارائه می دهند، می توانید به پرداخت های سالانه ارزان تر بروید، یا اگر هاست ها انتظارات شما را برآورده نمی کنند، سریعاً هاست را تغییر دهید.

در نهایت، اجازه دهید در مورد تمدید بحث کنیم. اگر از قیمت یک بسته راضی هستید، قیمت را برای تمدید بررسی کنید. ارائه قیمت‌های ثبت‌نام پایین اما در صورت تمدید هزینه‌های بسیار بالاتری در صنعت یک امر عادی است. مگر اینکه با تعویض هاست هر چند سال یکبار مشکلی نداشته باشید، قیمت تمدید اجتناب ناپذیر است.

7- پست الکترونیک

اگر می‌خواهید حساب‌های ایمیل را در کنار وب‌سایت خود میزبانی کنید، بررسی کنید که میزبان شما به شما اجازه می‌دهد تا آدرس‌های ایمیلی را که می‌خواهید در دامنه خود تنظیم کنید - قبل از ثبت‌نام. داشتن یک آدرس ایمیل تصادفی و غیر مرتبط با دامنه شما کمی نامرتب به نظر می رسد: info@yourdomain.com چقدر حرفه ای تر از info.yourdomain@gmail.com به نظر می رسد؟

در موردی که ایمیل ارائه می شود، مشکل بزرگی نیست. راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید یک حساب ایمیل در نام دامنه خود را دریافت کنید.

8- پشتیبانی فنی

همه چیز ممکن است در ناخوشایندترین زمان‌ها اشتباه پیش برود، بنابراین بهتر است بررسی کنید که میزبان شما پشتیبانی حرفه‌ای 24/7/365 را داشته باشد. شما از کسی می خواهید که وقتی دکمه S.O.S را فشار می دهید یک طناب نجات برای شما بیاندازد و بداند که فردی که در سمت دیگر انتخاب می کند از نظر فنی مجهز به دانش لازم برای کمک به شما است. برای درک این موضوع، نظرات آنلاین را با حساب‌هایی از تجربیات واقعی مشتری بخوانید.

مواقعی وجود خواهد داشت که یک درخواست غیر فوری دارید. ممکن است بخواهید آن را در زمان خود حل کنید و در عین حال تنظیمات سرور خود را بهتر مدیریت کنید. آیا میزبان پایگاه دانش یا سوالات متداول برای مرور برای کمک به درک شما دارد؟ این که آیا ترجیح می دهید از طریق تلفن چت کنید یا بهتر است اسناد جامعی برای حل مشکلات خود داشته باشید - بررسی کنید که آنها در دسترس هستند.

انواع هاست

با پیشرفت تکنولوژی، انواع مختلفی از میزبانی وب معرفی شده است تا نیازهای مختلف وب سایت ها و مشتریان را به بهترین نحو برآورده کند. این شامل:

  1. میزبانی وب اشتراکی
  2. هاست اختصاصی
  3. میزبانی VPS
  4. ابری
  5. نمایندگی فروش

بیایید با جزئیات بیشتری به محبوب ترین خدمات میزبانی وب نگاه کنیم.

1- میزبانی وب اشتراکی

میزبانی اشتراکی زمانی است که یک وب سایت روی همان سروری مانند بسیاری از وب سایت های دیگر میزبانی می شود. اکثر شرکت های میزبانی وب هاست اشتراکی ارائه می دهند. هاست پایتون، دانلود، ایمیل و ... زیر مجموعه هاست اشتراکی هستند.

راه اندازی آن ارزان و آسان است که آن را برای سایت های جدیدی که در کوتاه مدت انتظار ترافیک زیادی ندارند، مناسب است. این بهترین برای وب سایت های شخصی و همچنین آنهایی که متعلق به مشاغل کوچک و متوسط هستند مناسب است.

2- میزبانی VPS

سرورهای خصوصی مجازی (VPS) که به عنوان سرور اختصاصی مجازی (VDS) نیز شناخته می شوند، زمانی است که یک سرور مجازی برای هر مشتری به عنوان یک سرور اختصاصی ظاهر می شود، حتی اگر در واقع چندین وب سایت را ارائه دهد. به همین دلیل، میزبانی به سبک VPS به عنوان پله ای بین میزبانی مشترک و گرفتن دستگاه اختصاصی خود در نظر گرفته می شود. تفاوت اصلی بین هاست اشتراکی و VPS در این است که مشتریان به پیکربندی VPS دسترسی کامل دارند که به سبک میزبانی اختصاصی بسیار نزدیکتر است.

3- هاست اختصاصی

هاست اختصاصی (گاهی اوقات به عنوان میزبان مدیریت شده یا سرور اختصاصی شناخته می شود) سرورهای کامل را برای اجاره فراهم می کند. این نوع میزبانی نسبتاً گران است که در کنار برنامه های میزبانی مشترک قرار گیرد. به همین دلیل، تنها زمانی واقعاً مورد استفاده قرار می گیرد که یک وب سایت ترافیک زیادی داشته باشد یا زمانی که به کنترل سرور بیشتری نیاز است.

4- هاست ابری

هاست ابری آخرین نوع میزبانی است که وارد بازار شده است و در سال های اخیر بسیار محبوب شده است. این نوع میزبانی در بسیاری از وب سرورهای متصل به هم عمل می کند که زیرساخت وب مقرون به صرفه، مقیاس پذیر و قابل اعتماد را ارائه می دهند.

برنامه های میزبانی ابری معمولاً پهنای باند نامحدود و قابل اعتماد و فضای دیسک نامحدودی را برای دامنه های نامحدود ارائه می دهند که توضیح می دهد که چرا بسیاری از مشاغل بزرگ به سمت ابر روی می آورند. این یک روش موثر برای اجرای یک وب سایت با برنامه های کاربردی با منابع فشرده یا تعداد زیادی دارایی محتوا مانند تصاویر است، اما می تواند هزینه بسیار بالاتری داشته باشد.

5- میزبانی نمایندگی فروش

میزبانی Reseller شکلی از میزبانی وب است که در آن مالک حساب می تواند از فضای هارد دیسک و پهنای باند اختصاص داده شده خود برای میزبانی وب سایت از طرف اشخاص ثالث استفاده کند. مالک اصلی حساب میزبانی در این مثال «فروشنده» است. میزبانی Reseller زمانی مفید است که مقدار فضای خریداری شده مورد نیاز نباشد و برخی از منابع اختصاص داده شده را می توان با طرف دیگری به اشتراک گذاشت. به اشتراک گذاری فضای دیسک، پهنای باند، CPU و غیره در حالی که منبع درآمدی مکرر به دست می آورید.

ارائه دهندگان هاستینگ طرح های میزبانی نمایندگی فروش ویژه ای را برای پذیرایی از کارآفرینان علاقه مند به این روش تجاری ارائه می دهند. خرید یک طرح میزبانی فروش برای هر کسی که دامنه های متعددی دارد نیز مفید است. شما می‌توانید بسته‌های میزبانی خود را برای وب‌سایت‌های خود طراحی کنید یا مشتریان منابعی را که به حساب میزبانی فروشنده اختصاص داده می‌شود، ارائه دهند.

منبع: namecheap.com

 

493
5.0 از 5
1402/04/25
18:11:48
تگهای خبر: وب سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان