پرفروش ترین برندهای ساعت هوشمند كدامند؟
می هاست: سه شركت اپل، سامسونگ و ایمو موفق شده اند در سه ماهه نخست سال 2019 میلادی عنوان پرفروش ترین برندهای ساعت هوشمند را به خود اختصاص دهند.
به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، با عنایت به افزایش بیش از پیش محبوبیت و استقبال بی نظیر كاربران و علاقمندان به محصولات فناوری و گجت های هوشمند همچون ساعت هوشمند، حالا بنظر می رسد كه اپل بعنوان توسعه دهنده و تولیدكننده ساعت های هوشمند اپل واچ، سردمدار توسعه دهندگان ساعت های هوشمندی است كه از زمان معرفی و عرضه آنها به بازار، جان خیلی از كاربرانش را نجات داده اند و منجر به حفظ وضعیت سلامت آنها شده است.
برمبنای گزارشی كه در وب سایت mac rumors آمده است، اپل با اختلاف بسیار فاحش و قابل ملاحظه ای موفق شده است عنوان پرفروش ترین برندهای ساعت هوشمند در جهان را به خود اختصاص دهد به شكلی كه در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹، ۳۵.۸ درصد از سهم بازار ساعت های هوشمند را از آن خود كرده درحالی كه در فصل نخست سال قبل، سهم آن از بازار ۳۵.۵ درصد بود.
با عنایت به محبوبیت و گسترش استفاده از گجت های هوشمند خصوصاً ساعت های هوشمند، خیل عظیمی از كاربران در جهان از آن استقبال خوب و بی نظیری نشان داده اند و برمبنای آخرین آمارهای انتشار یافته، سری چهارم ساعت های هوشمند اپل واچ (apple watch۴) بیشترین میزان فروش را در سال قبل میلادی به نام خود به ثبت رسانده است. اپل واچ ۴ بزرگ ترین به روزرسانی اپل در زمینه ساعت های هوشمند این شركت بزرگ آمریكایی به شمار می آید كه توانسته نسبت به سری های قبلی خود امكانات و قابلیت های ارتقا یافته جدیدی را برای كاربرانش به ارمغان بیاورد.
پس از اپل، برترین و پرفروش ترین برندهای تولیدكننده ساعت های هوشمند به ترتیب سامسونگ، ایمو، فیت بیت، آمازفیت، هواوی، فسیل و گارمین بوده اند.
سامسونگ بعنوان دومین برند پرفروش و پرطرفدار ساعت هوشمند در جهان، توانسته سهم خودرا از ۷.۲ درصد به ۱۱.۱ درصد در اولین فصل از سال جاری میلادی برساند.
از مهم ترین رقبای معروف و محبوب اپل واچ، می توان به ساعت های هوشمند سامسونگ Gear S۳ اشاره نمود. با اینكه این محصولات توانایی پشتیبانی از هر دو سیستم اندروید و iOS را دارند، اپل واچ تابحال هیچ تمایلی به كار كردن با سیستم عامل اندروید از خود نشان نداده است. اما باز هم با این وجود، اپل توانسته است به میزان قابل توجهی از فروش فصلی و سالانه خود برسد و از سایر رقبای سرسخت خود سبقت بگیرد.
سهم شركت ایمو (imoo) بعنوان سومین برند پرفروش در سه ماهه نخست ۲۰۱۹، نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل، به شدت كاهش یافته است چونكه ۱۲.۸ درصد به ۹.۲ درصد رسیده است.
سهم فیت بیت نیز كه یكی دیگر از برندهای برتر و پرطرفدار ساعت های هوشمند در جهان محسوب می شود، در اولین فصل ۲۰۱۹، ۵.۵ درصد بوده در صورتیكه در مدت مشابه آن در ۲۰۱۸، ۳.۷ درصد بوده است.
از دیگر برندهای برتر این جدول می توان به آمازفیت، هواوی، فسیل و گارمین اشاره نمود كه در اولین فصل ۲۰۱۹ به ترتیب سهمی معادل ۳.۷ درصد، ۲.۸ درصد، ۲.۵ درصد و ۱.۵ درصد را از بازارهای جهانی به خود اختصاص داده اند.
از میان همه شركت های تولید و عرضه كننده ساعت های هوشمند، شركت هایی كه شاهد یك روند نزولی در میزان فروش و عرضه محصولات خود بوده اند، می توان از ایمو، آمازفیت، فسیل و گارمین نام برد.
البته در بین نام این شركت ها، برخی دیگر از برندهای مشهور همچون شیائومی نیامده كه در دسته بندی "سایر" ( Others) ذكر شده است. سایر برندها طبق نمودار فوق، در سه ماهه اول ۲۰۱۹، ۲۷.۹ درصد از سهم بازار را تشكیل می دادند كه این رقم در مدت مشابه سال قبل بر روی ۳۰.۸ درصد ایستاده بود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب