هاشمی در پاسخ :

مشکلات پروژه های فیبر نوری را برطرف می کنیم

مشکلات پروژه های فیبر نوری را برطرف می کنیم به گزارش می هاست، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیأت دولت اظهار نمود: درحال مرتفع ساختن مشکلات پروژه های فیبر نوری هستیم.



به گزارش می هاست به نقل از مهر، ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیأت دولت اظهار داشت: یکی از موضوعات جدی که هم اکنون مطرح است، کیفیت شبکه اینترنت است. نامناسب بودن کیفیت دسترسی به شبکه سبب شده که خیلی از کسب و کارها با مشکلات جدی مواجه شوند، بنابراین وزارت ارتباطات تلاش می کند تا از ظرفیت بخش خصوصی بخصوص در این حوزه استفاده نماید.
وی در مورد توسعه پیام رسان های داخلی اظهار نمود: در مورد پیام رسان های داخلی، تعداد کاربران فعلی قابل توجه است و ما تلاش داریم تا حمایت های لازم را برای تقویت خدمات این پیام رسان ها انجام دهیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جواب سوال خبرنگار مهر در مورد زیرساخت های توسعه شبکه فیبرنوری کشور که در دولت قبلی به سرعت پیگیری می شد، بیان نمود: همینطور در مورد توسعه فیبر نوری که دولت قبلی پیگیر آن بود، هم اکنون برنامه ریزی ها در حال انجام می باشد و ما به دنبال برنامه ریزی دقیق و باکیفیت هستیم. البته در گذشته به علت تعجیل در اجرای پروژه ها اشکالات فنی پیش آمده که درحال مرتفع ساختن آن هستیم.
وی در مورد پرتاب ماهواره های کشورمان، اظهار نمود: ما سال جاری پرتاب ماهواره نخواهیم داشت و دو ماهواره که مقرر است به بخش خصوصی واگذار شود، با همکاری روسیه پرتاب خواهند شد.
هاشمی اظهار داشت: فعال سازی بخش خصوصی در صنعت فضایی یکی از نکات مهمی است که ما به آن توجه داریم و تلاش می شود تا از ظرفیت نخبگان کشور هم بهره برداری شود. در نهایت، ما به صورت موازی از ظرفیتهای داخلی و خارجی برای پیشبرد پروژه های فضایی استفاده خواهیم کرد و انتقال دانش و فناوری هم در دستور کار ما قرار دارد.
وزیر ارتباطات در رابطه با وضعیت فیلترینگ اظهار داشت: وضع موجود به صلاح نیست و دولت با جدیت مبحث رفع فیلترینگ را دنبال می کند. طبیعتاً باید به سمتی برویم که ارتقا وضع موجود داشته باشیم، جمع بندی هم این بوده که ادامه وضع موجود به مصلحت نیست و باید به سمتی برویم که بازگشایی اتفاق بیفتد. هاشمی بیان داشت: علل به روایت آمار نشان داده است که ادامه روند فیلترینگ به مصلحت نیست و چالش های جدیدی برای کشور بوجود آورده است، ما این مورد را با جدیت دنبال می نماییم چون که از طرفی وعده رئیس جمهور و دولت بوده است و از سویی موضع رسمی دولت بشمار می رود.


منبع:

9
0.0 از 5
1403/08/03
09:54:32
تگهای خبر: ارتباطات , اینترنت , خدمات , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان