در دانشگاه تهران پیگیری می شود؛

توسعه ماهواره پژوهش 2 و پروژه های اکتشافات فضایی در ماه

توسعه ماهواره پژوهش 2 و پروژه های اکتشافات فضایی در ماه به گزارش می هاست، توسعه ماهواره پژوهش ۲ و پروژه های اکتشافات فضایی در ماه (شامل مدارگرد ماه، محموله ماه نشین و ماه نورد) در دانشگاه تهران در حال اجرا می باشد.



به گزارش می هاست به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ماهواره پژوهش ۲ همچون ماهواره های تحقیقاتی پژوهشگاه فضایی ایران به حساب می آید که اجرای آن در یک شرکت خصوصی برخاسته از دانشگاه تهران در حال انجام می باشد. پروژه اکتشافات فضایی در ماه هم بعنوان یک برنامه کلیدی در جهت اهداف سازمان فضایی ایران به کارفرمایی این سازمان در دانشگاه تهران پیگیری می شود.
حسن سالاریه در نشستی که با این موضوع با حضور اساتید و مدیران پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران برگزار شد، بر هم افزایی بین دانشگاه ها و سازمان های دولتی برای پیشبرد برنامه های علمی و پژوهشی تصریح کرد و استفاده از ظرفیتهای دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و به کارگیری دانش نوین در فرآیندهای مدیریتی و صنعتی را دارای نقشی کلیدی در توسعه پایدار کشور دانست.
وی با اشاره به اینکه سازمان فضایی ایران با جدیت در راه تقویت زیست بوم فضایی کشور در قسمت خصوصی گام برمی دارد، اضافه کرد: این سازمان به دنبال واگذاری پروژه های طراحی و ساخت ماهواره های سری پژوهش در چارچوب مناقصه به شرکتهای خصوصی دانش بنیان است.
سالاریه خاطرنشان کرد: سازمان فضایی ایران قصد دارد که در جهت تربیت نیروی انسانی خبره حوزه فضایی و دست یابی به تکنولوژی های جدید فضایی، پروژه های راهبردی و کلانی را در حوزه علوم و اکتشافات فضایی به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی واگذار کند.
رییس سازمان فضایی تصریح کرد که ایجاد یک شبکه ارتباطی منسجم میان دانشگاه ها و سازمان های فضایی با محوریت پژوهشگاه فضایی، می تواند به تسریع در پیشرفت پروژه ها و افزایش کیفیت آموزش و پژوهش در زمینه فضایی کمک نماید.
در این نشست، ابتدا گزارشی جامع از روند اجرای پروژه های ماهواره پژوهش ۲ و ماه نورد - ماه گرد توسط مجری این پروژه ها عرضه شد.
اساتید حاضر در جلسه هم در ادامه به بیان موضوعات و نقطه نظرات خود در حوزه آموزش و پژوهش پرداختند و پیشنهاداتی را برای بهبود فرآیندهای پژوهشی و تسهیل ارتباطات بین دانشگاه ها و صنعت فضایی عرضه دادند. همچنین، راهکارهایی برای جذب استعدادهای جوان و بهبود امکانات پژوهشی در دانشگاه ها عنوان شد.


منبع:

17
0.0 از 5
1403/08/02
13:02:38
تگهای خبر: آموزش , ارتباطات , تكنولوژی , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان