پنجره ملی خدمات دولت هوشمند چند میلیون کاربر دارد؟

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند چند میلیون کاربر دارد؟ می هاست: بر طبق آخرین اظهارات مسئولان پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بیش از 53 میلیون کاربر دارد که بدین ترتیب امکان دسترسی به 77 درصد خدمات دولتی بوسیله این پنجره مهیا شده است و تا حالا 14 درصد از مجموع خدمات به سمت هوشمند شدن گام برداشته اند.


به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، فناوری اطلاعات ابزار مناسبی برای سنجش رضایت مردم از خدمات حضوری و برخط و امکان مشارکت و گرفتن نظر از آنها در مورد موضوعات مختلف تبدیل گشته است؛ بواسطه این شرایط، امروزه می توان گفت خدمات هوشمند به یکی از ارکان مهم تحقق عدالت اجتماعی تبدیل گشته است.

به اعتقاد کارشناسان حالا در دسترسی به انواع خدمات دولت تفاوتی بین اقشارمختلف جامعه بایکدیگر وجود ندارد و همه می توانند از شرایطی مشابه و یکسان در تمامی نقاط کشور بهره مند شوند که بیان کننده آنست فناوری اطلاعات ابزاری مهم در امتداد توسعه عدالت اجتماعی شمرده می شود.

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از اقداماتی است که برای تسهیل فعالیت مردم و بی نیازی از تبادلات کاغذی مورد توجه قرار گرفته است. این پنجره ارائه دهنده خدمات دولتی بصورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم است که در راه آماده سازی و بهره برداری قرار دارد. دستورالعمل اجرائی اتصال دستگاه های اجرائی به "پنجره واحد خدمات هوشمند دولت" شامل اولویت ها، اصول حاکم و ضوابط ساماندهی با همکاری دبیرخانه شورای اجرائی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور طی سالهای قبل تهیه و طبق قانون برای تصویب نهایی به شورای اجرائی فناوری اطلاعات ارائه شد.

تاکنون ۱۴ درصد از مجموع خدمات به سمت هوشمند شدن گام برداشته اند برمبنای قانون برنامه هفتم توسعه باید سالانه تعداد خدمات هوشمند دستگاهها ۲۰ درصد افزایش داشته باشد. به تاکید مسئولان امکان ایجاد شهرهای هوشمند، افزایش کیفیت زندگی مردم، ارائه خدمات آنلاین در هر زمان و مکان و دسترسی آزاد به اطلاعات و بهبود تعاملات همچون مزایای پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نام برده شده اما مهم ترین آن مبارزه با فساد اعلام می شود چون وقتی تمام امور نهادها، سازمان ها و وزارتخانه ها به دولت الکترونیک متصل شود و در اختیار مردم قرار گیرد، جلوی فساد گرفته می شود و این خود یکی از اشکال اجرای عدالت است.

پیش تر معاون وزیر ارتباطات درباره ی این وضعیت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند توضیح داده بود این پنجره با شمول عمده دستگاه های دولتی بالاتر از ۵۲.۷ میلیون کاربر با حداقل یکبار استفاده دارد.

حال با گذشت چند هفته از اعلام این آمار بتازگی محمد خوانساری- معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات به اقدام های انجام شده در حوزه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اشاره و اظهار داشت: مجموع کل فراخوانی های خدمات مستقیم و سامانه های ملی و استانی در این بخش ۵.۷ میلیارد بوده و این سامانه بیش از ۵۳ میلیون کاربر دارد که بدین ترتیب امکان دسترسی به ۷۷ درصد خدمات دولتی بوسیله این پنجره مهیا شده است.

وی اضافه کرد: و در گام بعدی و تا حالا ۱۴ درصد از مجموع خدمات به سمت هوشمند شدن گام برداشته اند برمبنای قانون برنامه هفتم توسعه می بایست سالانه تعداد خدمات هوشمند دستگاهها ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.

با توجه به این که دولت الکترونیک و هوشمند زمانی بطور کامل محقق می شود که مردم نیاز به مراجعه حضوری به دستگاه های اجرائی و ارائه مدرک پیدا نکنند و به اعتقاد وزیر ارتباطات این مسئله بطور جدی در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد که در نهایت منجر به اجرای «قانون دوام» نیز می شود.




265
0.0 از 5
1403/07/26
14:10:19
تگهای خبر: آنلاین , ارتباطات , الكترونیك , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان