رد پای هوش مصنوعی در صنعت پست ایران

رد پای هوش مصنوعی در صنعت پست ایران می هاست: بگفته مسئولان از آنجا که انتظارات مشتریان همیشه درحال تغییر و افزایش است، با بهره گیری از الگوریتم های هوش مصنوعی، می توان الگوهای رفتاری مشتریان را تحلیل و نیازهای آنها را پیش بینی نمود که در نهایت بهبود تجربه مشتری و افزایش رضایت ایشان را رقم زد.


به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، با پیشرفت تکنولوژی های جدید و افزایش نیاز به خدمات دولتی کارآمد، ارزان و بموقع، کاربردی سازی فناوری های نوینی همچون هوش مصنوعی، در صنایع مختلف اهمیت ویژه ای دارد چونکه این اقدامات می تواند به بهبود کارایی، کاهش هزینه ها، افزایش شفافیت و ارائه خدمات بهتر به شهروندان کمک نماید.

هوش مصنوعی به عنوان یکی از پرشتاب ترین فناوری های درحال تکوین، پتانسیل ایجاد تحول های انقلابی زیادی در جنبه های مختلف زندگی بشر را دارد و یکی از فناوری های کلیدی بشمار می رود که درحال تکوین بوده و می تواند به پردازش های صنعتی و حل مسائل مختلف جامعه کمک فراوانی می کند.

از آنجا که چند سالی است رد پای استفاده از هوش مصنوعی در عرصه های مختلف مشاهده می شود، صنعت پست نیز از این مساله غافل نمانده و توجه و استفاده از این فنآوری همانند سایر کشور مورد توجه ایران نیز قرار گرفته است که می تواند به تحولاتی مهمی در عملکرد و خدمات این حوزه کند.

به اعتقاد کارشناسان استفاده از هوش مصنوعی در شرکت های پستی می تواند تجربه مثبتی برای مشتریان بوجود آورد و مزایایی مانند افزایش راندمان، کارایایی و سرعت عملیات، کاهش خطا و هزینه، بهبود تجربه مشتری با رصد لحظه ای مرسولات، اطلاعات دقیق تحویل و پشتیبانی سریع، پیش گیری از تاخیرات و پرداخت غرامت پستی و سایر موارد به همراه داشته باشد.

در همین رابطه بتازگی محمد احمدی- معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست از مرکز تماس امور مشتریان بازدید نمود. وی در این بازدید ضمن بررسی عملکرد این مرکز اظهار داشت: مراکز تماس یکی از حوزه های حساس عملیاتی در هر سازمان است که تجربه مشتری در تعامل با کارکنان آن، نقش مهمی در ایجاد نگاه مثبت به کسب وکار و برند مجموعه را در ذهن او شکل می دهد.



احمدی به بهره گیری از هوش مصنوعی و سایر اشکال آن در ارتقای عملکرد این مرکز اشاره نمود و اضافه کرد: از آنجا که انتظارات مشتریان همیشه درحال تغییر و افزایش است، با بهره گیری از الگوریتم های هوش مصنوعی، می توان الگوهای رفتاری مشتریان را تحلیل و نیازهای آنها را پیش بینی نمود که در نهایت، بهبود تجربه مشتری و افزایش رضایت ایشان را رقم زد.

گفتنی است استفاده از هوش مصنوعی در صنعت پست قبل تر مورد تاکید مسئولان همچون وزیر ارتباطات قرار گرفته بود. روزهای شروع به کار دولت اعلام گردید که نگاه و برخورد این دولت با هوش مصنوعی در صنایع فعال و کاربردی سازی آن نیز قابل توجه خواهد بود.

سید ستار هاشمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضایتمندی مردم از خدمات پست با محوریت هوش مصنوعی و بهینه سازی فرایندها را از دیگر برنامه های خود عنوان و اظهار کرده بود: امیدواریم با بهره گیری از خدمات سکویی و مشارکت بخش خصوصی و تعامل با شرکت های بین المللی پستی و حمل و نقل دنبال نماییم.

به اعتقاد وی آینده صنعت پست کشور بسیار روشن و رو به توسعه است با اتکا به توانمندی های داخلی و بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان و نوآور در استفاده از تکنولوژی های جدید می توان خدمات پستی کشور را به سطح استانداردهای جهانی ارتقاء داده و رضایت مندی ذینفعان را حاصل کرد.



238
0.0 از 5
1403/07/23
08:04:54
تگهای خبر: ارتباطات , تكنولوژی , خدمات , دانش بنیان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان