خدمات پیامرسان های داخلی به کاندیداهای انتخابات

خدمات پیامرسان های داخلی به کاندیداهای انتخابات می هاست: همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ظرفیت ها و امکانات پیامرسان های داخلی برای نمایندگان نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تشریح شد.



به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، با نزدیک شدن به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اعلام اسامی نامزهای انتخاباتی از جانب وزارت کشور مقرر است این انتخابات هشتم تیرماه برگزار گردد.

بنابراین فضای مجازی بستر بسیار خوبی برای عرضه دیدگاه ها و برنامه ها برای کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری است و به تازگی پیشنهاد شد هر ۶ کاندیدا از این فضا جهت عرضه برنامه ها استفاده نمایند. مرکز ملی فضای مجازی هم جهت کمک به استفاده درست کاندیدها از فضای مجازی برنامه ریزی بسیار خوبی انجام انجام داده است.

در این راستا اخیرا در نشستی که با حضور معاون سیاست گذاری و اعتبار بخشی، نماینده ستاد تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وزارت کشور، نمایندگان پیام رسان های ایرانی، نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری و برخی مدیران ارشد برگزار شد، ظرفیت ها و امکانات پیام رسان های داخلی در حوزه تبلیغات مهم ترین رویداد سیاسی کشور تبیین شد.

در این نشست، حامد منکرسی- معاون سیاست گذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران- ضمن اشاره به وجود بیشتر از ۴۵ میلیون کاربر ایرانی در پیام رسان های ایرانی، این فضا را برای تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری بسیار مناسب دانست و اظهار نمود: سابقه تبلیغات کاندیداهای انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی در بستر پیام رسان های داخلی، نشان داده است تجربیات خوبی در این حوزه به ثبت رسیده است. ازاین رو با عنایت به امکاناتی که پیام رسان های ایرانی در اختیار نامزدها قرار می دهند، پیشبینی می شود، تبلیغات این دوره از انتخابات برای اولین بار در بستر پیام رسانهای داخلی بیشتر از سالهای گذشته باشد.

وی، هم چنین از تخصیص ۲۰ گیگابایت، اینترنت هدیه مجانی توسط وزارت ارتباطات و با همکاری اپراتورها به کاربران ایرانی مختص کرده است تا بتوانند از این ترافیک برای قرار گرفتن در جریان اخبار انتخابات از راه پیام رسان های داخلی قرار بگیرند و افزود: یکی از مهم ترین نکاتی که پیام رسان ها در جریان تبلیغات انتخاباتی نامزدها باید توجه داشته باشند، رعایت اصل بی طرفی و فراهم کردن فضای عادلانه برای تمامی نامزدهاست. به صورتی که کاندیداهای انتخابات بتوانند به صورت برابر از این امکانات بهره مند شوند.

منکرسی از امکان ثبت گزارشات مردمی در مورد ثبت تخلفات نامزدها در پیام رسان های داخلی اطلاع داد که توسط کارگروه متشکل از معاونت فضای مجازی دادستانی و وزارت کشور پیگیری می شود.

در ادامه این نشست، نمایندگان پیام رسان های آی گپ، ایتا، بله، ویراستی، گپ و روبیکا به معرفی خدمات و امکانات تبلیغاتی خود به نمایندگان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری پرداختند و به پرسش های آنها پاسخ دادند.

برخی از مهم ترین خدمات عرضه شده به تفکیک پیام رسان آی گپ میتوان به اعطای نشان تایید یا تیک آبی به کانال نامزد، ارسال پیام انبوه به کاربران، امکان پوش نوتیفیکیشن به کاربران، ثبت بنر در قسمت کانال های جذاب و پین گفت و گو اشاره نمود.

همچنین پیام رسان ایتا به صورت ویژه امکانی را بوجود آورده است که طی آن، با ارسال کد انتخاباتی نامزد در وزارت کشور به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۷۱۷، لینک عضویت در کانال همان نامزد، برای فرد متقاضی ارسال شود. برخی دیگر از خدمات تبلیغاتی دیگر ایتا عبارت از: اعطای نشان تایید یا تیک آبی به کانال نامزد، پین مجانی تا ۲۰ میلیون بازدید، عضویت پیامکی خودکار و معرفی کانال دارای تیک آبی نامزد در صفحه اختصاصی کاربران است.

برخی از مهم ترین خدمات عرضه شده به تفکیک پیام رسان بله میتوان به اعطای نشان تایید یا تیک آبی به کانال نامزد، پین مجانی تا ۱۰ میلیون بازدید، معرفی کانال رسمی نامزد در قسمت «ویترین» و عرضه بسته های مختلف تبلیغاتی اشاره نمود.

علاوه بر موارد گفته شده پیام رسان گپ هم امکاناتی را مانند اعطای نشان تایید یا تیک آبی به کانال نامزد، امکان استفاده نامحدود از ظرفیت پخش زنده گپ برای نامزدها، ویترین اختصاصی پخش زنده های درحال اکران نامزدها از صدا و سیما با پیام رسان گپ، ویترین اختصاصی انتخابات جهت معرفی کانال ها و گروه ها، ستادهای انتخاباتی کاندیداها، ربات ویژه هر کاندیدا با امکانات فوق العاده شامل: فهرست و گروههای کانال ها، فهرست و آدرس ستادهای انتخابات، ظرفیت نمایش تبلیغات همسان در محیط عمومی گپ و امکان درج بنرهای تبلیغاتی در ویترین عمومی گپ و یا ویترین اختصاصی انتخابات در نظر گرفته است.

همینطور فعال سازی و تخصیص نشان رسمی برای نامزدهای تایید شده از سوی ستاد انتخابات، راه اندازی اکانت رسمی ستاد انتخابات کل کشور بر بستر ویراستی و معرفی این اکانت استفاده از ظرفیت پخش زنده ویراستی، نمایش تیزرهای تبلیغاتی نامزدها در ویرانما، راه اندازی انواع پویش ها، نظرسنجی های مردمی و نمایش ویژه ویراست های تبلیغاتی نامزدها در قسمت شتاب دهنده ویراستی بعضی از مهم ترین امکاناتی است که در شبکه اجتماعی ویراستی فراهم گشته است.

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، پیام رسان روبیکا هم همانند سایر پلت فرم ها امکاناتی مانند تخصیص ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار تبلیغاتی برای نامزدها که ۵۰۰ میلیون آن برای پین و یک میلیارد تومان برای پیامک قابل استفاده می باشد، ایجاد صفحه لندینگ برای نامزدها به تفکیک نوع محتوا، نمایش تبلیغات نامزدها در قسمت VOD، ارسال گزارش های روزانه برای نامزدها، پخش زنده، نظرسنجی و ایجاد قسمت پین استانی را در نظر گرفته است.

گفتنی است روز گذشته اولین جلسه ستاد انتخابات مرکز ملی فضای مجازی با حضور اعضای ستاد و نمایندگان کاندیداهای انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار گردید. در این جلسه، در رابطه با مأموریت های این ستاد و همینطور بسته خدمات مرکز ملی فضای مجازی که مقرر است به ستادها عرضه شود، توضیح داده شد.

ستاد انتخابات مرکز ملی فضای مجازی با عنایت به نقش و اهمیت فضای مجازی، در تعامل با سکوها و پلت فرم های داخلی و زیرساخت های موجود در مرکز ملی فضای مجازی در این جلسه به ستادهای کاندیداها خدمات مختلفی در حوزه های توزیع درست برنامه های کاندیداها، رصد و پایش فعالیتهای انتخاباتی، استفاده از زیرساخت های فضای مجازی کشور در جهت ارتباط با مردم و... دسترسی هایی را عرضه کرد.





منبع:

175
0.0 از 5
1403/03/26
10:17:32
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات , اینترنت , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان