قطعی خدمات مشترکان تلفن همراه آمریکایی جبران می شود
به گزارش می هاست، اپراتور تلفن همراه AT&T آمریکا به مصرف کنندگانی که هفته گذشته با قطعی خدمات ارتباطی این شرکت روبرو شد، اعتبار صورتحساب اختصاص خواهد داد.
به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، شرکت AT&T که شبکه نسل پنجمش، حدود ۲۹۰ میلیون نفر را در سرتاسر آمریکا پوشش می دهد، پنج شنبه گذشته، به مدت بیشتر از ۱۰ ساعت، گرفتار اختلال گسترده در خدمات خود شد. این شرکت اواخر روز پنج شنبه، خدمات بی سیم خویش را احیا و اعلام نمود این مشکل به علت اعمال و اجرای یک فرایند نادرست استفاده شده در هنگام گسترش شبکه، بوجود آمده است.
شرکت AT&T حالا اعلام نموده خسارت مصرف کنندگان را بر مبنای میانگین هزینه یک روز کامل خدمات، جبران خواهد نمود. با این وجود، سخنگوی این شرکت اواخر روز شنبه نتوانست تخمینی از تعداد مشتریانی که تحت تأثیر این قطعی قرار گرفته اند، عرضه نماید.
کمیسیون ارتباطات فدرال روز پنجشنبه اعلام نمود درحال بررسی این حادثه است. آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا سرگرم همکاری با AT&T برای درک علت این اختلال است. شرکت AT&T روز پنجشنبه اعلام نمود تصور نمی کند حمله سایبری عامل این قطعی شده باشد.
بر اساس پست هایی که دپارتمانهای دولتی در چندین شهر آمریکا در پلت فرم شبکه اجتماعی ایکس منتشر نمودند، این قطعی سبب شد مردم نتوانند با شماره گیری ۹۱۱، از خدمات اضطراری استفاده نمایند.
در سال ۲۰۲۱، رگولاتورهای آمریکا با دریافت ۱۹.۵ میلیون دلار، به تحقیقات پیرامون قطعی خدمات شرکت «تی موبایل» در ژوئن سال ۲۰۲۰ فیصله دادند. این قطعی که به مدت بیشتر از ۱۲ ساعت طول کشید، به بیشتر از ۲۰ هزار تماس ناموفق با خدمات اضطراری ۹۱۱ منجر شده بود.
بر اساس گزارش رویترز، در مورد مذکور، کمیسیون ارتباطات فدرال برآورد کرد بیشتر از ۲۵۰ میلیون تماس از مشترکان اپراتورهای دیگر با مشترکان «تی موبایل»، به علت این قطعی، ناموفق بود و حداقل ۴۱ درصد از کل تماس ها جهت استفاده از شبکه «تی موبایل» در مدت این اختلال، به صورت کامل انجام نشد.
منبع: می هاست
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب