مدیرعامل شركت ملی پست عنوان كرد

واقعی سازی تعرفه های پستی کامل اجرائی نشده است

واقعی سازی تعرفه های پستی کامل اجرائی نشده است به گزارش می هاست، خوزستان معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به اینکه بدنبال واقعی شدن تعرفه های پستی هستیم، اظهار داشت: واقعی شدن تعرفه های پستی در کشور می تواند قسمتی از ضرر و زیان پست را جبران کند و ما نیز اساسا بهتر می توانیم نسبت به ارائه خدمات به مردم اقدام نماییم.



محمود لیائی در گفت و گو با ایسنا امروز دوم مهرماه در حاشیه سفر خود به استان خوزستان، درباب واقعی سازی تعرفه های پستی اظهار داشت: از دی ماه سال قبل واقعی سازی تعرفه های پستی مصوب شده اما بصورت کامل و واقعی اجرائی نشده است و فقط حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد از تعرفه هایی که برای پست مصوب شده، اعمال شده اند.

شرکت ملی پست سال قبل ۴۶۰ میلیارد تومان زیان عملیاتی داشت

وی با اعلان اینکه شرکت ملی پست ایران در سال قبل حدود ۴۶۰ میلیارد تومان زیان عملیاتی داشت، اضافه کرد: به سبب عدم افزایش تعرفه های پستی در کشور، شرکت ملی پست ایران با زیان انباشته مواجه می باشد. از سال ۱۳۹۸ تا حالا تعرفه های پستی تغییر نکرده اما قیمت خیلی از خدمات و محصولات در کشور چند برابر شده است و بدین جهت ما با زیان انباشته در پست مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران اظهار داشت: هزینه های رفت و آمد و رهسپاری ماشین های پستی در مقایسه با سال قبل حدود ۸۰ درصد افزایش داشته است و این مساله درحالی است که تعرفه های پستی تغییر نکرده و ما موظف هستیم با همان تعرفه های پستی سابق خدمات ارائه دهیم.

واقعی شدن تعرفه ها قسمتی از زیان انباشته پست را جبران می کند

لیائی افزود: واقعی شدن تعرفه های پستی در کشور می تواند قسمتی از این ضرر و زیان پست را جبران کند و ما نیز اساسا بهتر می توانیم نسبت به ارائه خدمات به مردم اقدام نماییم.

تعرفه های پستی متناسب با نرخ تورم باید افزایش یابد تا ما بتوانیم به مرور زمان زیان انباشته شرکت ملی پست ایران را جبران نماییم.

وی با اعلان اینکه بدنبال واقعی شدن تعرفه های پستی هستیم، اضافه کرد: بدنبال قانونی هستیم تا نیاز نباشد هر ساله برای افزایش تعرفه ها مجوز دریافت نماییم و تعرفه های پستی نیز متناسب با نرخ تورم رسمی کشور هرساله افزایش یابد تا در ارائه خدمات به مردم نیز عملکرد بهتری داشته باشیم.

شرکت ملی پست ایران رقیب بخش خصوصی نیست

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران درباب توان رقابت بخش خصوصی با شرکت ملی پست ایران اظهار داشت: ما بدنبال این مساله هستیم تا فضا را برای بخش خصوصی مهیا نماییم تا آنها وارد عمل شوند و نسبت به ارائه خدمات به مردم اقدام نمایند. شرکت ملی پست ایران رقیب بخش خصوصی نیست و بدنبال این مساله است تا بستری برای بخش خصوصی فراهم گردد تا قسمتی از خدمات پست توسط بخش خصوصی ارائه شود.

لیائی با اعلان اینکه به شدت پیگیر بحث کاهش تصدی گری دولت در زمینه پست هستیم، عنوان کرد: هیچ احساس رقابتی میان شرکت ملی پست ایران و بخش خصوصی وجود ندارد. ما باید به عنوان پست ایران در بحث های حاکمیتی پست فعالیت نماییم و مسایل اجرائی و عملیاتی را به بخش خصوصی واگذار نماییم.

استفاده از ۴۴ محصول شرکت های دانش بنیان در شرکت ملی پست

وی درباب همکاری شرکت ملی پست ایران با شرکت های دانش بنیان جهت استفاده از توان و ظرفیت آنها، اظهار داشت: یکی از شرکت های پیشرو دولت در زمینه استفاده از توان بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان هستیم. دراین زمینه فرصت های سرمایه گذاری برای بخش خصوصی و هوشمندسازی در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار داده شده است.

معاون وزیر ارتباطات اظهار داشت: شرکت ملی پست ایران هم اکنون از حدود ۴۴ محصول شرکت دانش بنیان استفاده می نماید و در تلاش هستیم تا از ظرفیت های این شرکتها به بهترین شکل استفاده نمائیم.

شناسایی بیش از ۳۰۰ فرصت سرمایه گذاری هوشمندسازی و تحول دیجیتال

لیائی افزود: بیش از ۳۰۰ فرصت سرمایه گذاری برای بخش خصوصی در زمینه هوشمندسازی و تحول دیجیتال در شرکت ملی پست ایران شناسایی شده و در تلاش هستیم تا این فرصت ها را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهیم تا این شرکتها بتوانند خدمات و محصولات خودرا در این عرصه آماده سازی کنند.

وی با اشاره به عملکرد پست در روزهای اربعین اظهار داشت: امسال چند ماه زودتر از ایام اربعین، ستاد اربعین پست جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد تا بتوانیم در قالب ۷ سرویس خدمت، به بهترین شکل نسبت به ارائه خدمات به زوار در این ایام اقدام نماییم.

توزیع حدود ۳.۵ میلیون گذرنامه و گذرموقت توسط پست در روزهای اربعین

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران عنوان کرد: امسال در روزهای منتهی به اربعین حدود ۳.۵ میلیون گذرنامه و گذرموقت توسط پست جمهوری اسلامی ایران توزیع شد که خوزستان دراین زمینه سهم عمده ای به عهده داشت و حدود ۳۵۰ هزار گذرنامه توسط پست خوزستان در این استان توزیع شد.

لیائی افزود: در روزهای اربعین شرایط کاری بسیار فشرده ای در پست داشتیم و علاوه بر توزیع گذرنامه و گذرموقت، دیگر خدمات نیز توسط پست به مردم ارائه شد. در روزهای منتهی به اربعین با توجه به این که مردم بدنبال این بودند تا به سرعت گذرنامه خودرا دریافت نمایند و رهسپار عراق شوند، همکاران ما در پست فشار بسیار زیادی را متحمل شدند.

مرکز جدید تجزیه مبادلات پستی در خوزستان تا آخر سال افتتاح می شود

وی با اشاره به سفر استانی یکروزه به خوزستان اضافه کرد: یکی از با اهمیت ترین خدماتی که شرکت ملی پست در دولت سیزدهم در استان خوزستان اجرائی خواهد کرد، راه اندازی مرکز تجزیه مبادلات است که باتوجه به اقدامات انجام شده امیدواریم تا آخر سال جاری به بهره برداری برسد و در شروع سال جدید در این مرکز کارهای پست خوزستان دنبال شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران اشاره کرد: یکی از با اهمیت ترین کمک هایی که راه اندازی مرکز تجزیه مبادلات در خوزستان به مجموعه پست می کند، همگرا شدن خیلی از کارهای متنوع پستی است. در این مرکز باتوجه به تجمیع همه کارهای پستی، از اضافه کاری و باردیگر کاری جلوگیری می شود.

لیائی در آخر اظهار داشت: راه اندازی مرکز تجزیه مبادلات پستی در خوزستان به افزایش سرعت فعالیت ها در پست استان کمک می نماید و همین طور دایره خدمات را نسبت به گذشته می افزاید.





منبع:

368
0.0 از 5
1401/07/04
11:56:19
تگهای خبر: ارتباطات , خدمات , دانش بنیان , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
هاست و دامین

هاست و دامین

mihost.ir - حقوق مادی و معنوی سایت می هاست محفوظ است

می هاست

هاست ارزان