افتتاح بولتن فیسبوك
به گزارش می هاست فیسبوک محصول خبرنامه خود به نام بولتن را که پلت فرم مستقلی برای مقالات و پادکستهای پولی و مجانی است، راه اندازی نمود.
به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک در یک اتاق صوتی زنده در فیسبوک، راه اندازی این پلت فرم را که به نشانی Bulletin.com قابل دسترس است، اعلام و بعضی از نویسندگانی که این شرکت استخدام کرده است را معرفی نمود.
فیس بوک به دنبال رقابت در ترند خبرنامه ایمیلی است که با گریختن خبرنگاران و نویسندگان برجسته از شرکتهای رسانه ای طی یک سال قبل و تلاش آنها برای فعالیت مستقل، به سرعت رو به رشد است.
پلتفرم خودانتشاری سابس تَک (Substack) یک پیشرو در این حوزه بوده و به نویسندگان کمک می نماید اشتراک ایمیل بفروشند و خبرنگاران را با پیش پرداخت پول جذب کرده است. سایر شرکتهای فناوری همچون توییتر که اخیرا پلت فرم خبرنامه Revue را خریداری نموده است، در این حوزه رقابت می کنند.
فیس بوک در مراسم راه اندازی بولتن، اعلام نمود سهمی از درآمد تولیدکنندگان محتوا دریافت نمی کند و تولیدکنندگان محتوا می توانند قیمت اشتراک خویش را تعیین کنند. مقالات و پادکستها همینطور از راه فیسبوک نیوز فید و بخش نیوز فیسبوک قابل دسترس خواهند بود.
فیس بوک در سایت جدید اعلام نمود ما بولتن را به شکل وبسایت مستقلی ساختیم تا تولیدکنندگان محتوا بتوانند مخاطبان خویش را به اشکالی رشد دهند که منحصرا وابسته به پلت فرم فیسبوک نباشد.
بر اساس گزارش رویترز، این شرکت اعلام نمود در ابتدا بولتن را با تولیدکنندگان محتوای آمریکایی راه اندازی می نماید و افراد جدید دیگری را نمی پذیرد اما سایت بولتن به صورت جهانی قابل دسترس است و بعد از سپری کردن مرحله آزمایشی بتا، نام های بین المللی بیشتری را اضافه خواهد نمود.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب