تغییر سیاست حریم خصوصی واتس اپ به تاخیر افتاد
به گزارش می هاست اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ اجرای سیاست حریم خصوصی جدیدی که اوایل ماه میلادی جاری اعلام نموده بود را به دنبال سردرگمی و واکنش منفی کاربران، به تاخیر انداخت.
به گزارش می هاست به نقل از ایسنا، شرکت واتس اپ در یک پست وبلاگ اعلام نمود ما از افراد بسیاری درباره سردرگمی زیادی که در مورد آپدیت سیاست حریم خصوصی واتس اپ وجود دارد، شنیدیم و اطلاعات نادرست زیادی انتشار یافته که سبب نگرانی شده و مایل هستیم به همه کمک نماییم اصول این پیام رسان و حقایق را درک کنند.
واتس اپ پیش از این از کاربران خواسته بود تا هشتم فوریه با سیاست جدید موافقت کنند اما حالا این مهلت را تا ۱۵ ماه مه به تعویق انداخته است و تلاش می کند این تغییرات را بیشتر توضیح دهد.
واتس اپ یک پیام رسان رمزگذاری شده سرتاسری است یعنی پیامها تنها توسط ارسال کننده و گیرنده می توانند خوانده شوند و این پیامها در سرورهای فیسبوک – شرکت مادر واتس اپ – ذخیره نمی شوند. اما واتس اپ با جدیت در حال توسعه پتانسیلهای تجاری است.
سیاست حریم خصوصی به روزرسانی شده در نظر داشت به کاربران اعلام کند بعضی از کسب و کارها بزودی از سرورهای فیسبوک استفاده می نمایند تا پیامهایشان با مصرف کنندگان را در این سرورها ذخیره کنند. فیسبوک اعلام نموده که به این پیامها برای هر نوع تبلیغات هدفمندی که باشند، دسترسی نخواهد داشت. زبان بکار گرفته شده در شرایط به روزشده استفاده از خدمات واتس اپ، سبب نگرانی افراد بسیاری درباره احتمال دسترسی فیسبوک به پیامهای خصوصی آنها شده است.
واتس اپ اعلام نمود این مورد درست نیست و همه پیامهای شخصی مبادله شده میان دوستان و اعضای خانواده همچنان رمزنگاری شده می مانند. این شرکت اعلام نمود باآنکه حالا همه از راه واتس اپ خرید نمی کنند اما تصور می نماییم که در آینده افراد بیشتری از این طریق خرید خواهند کرد و لازم است که از این خدمات آگاه باشند. این به روزرسانی سیاست حریم خصوصی، امکان اشتراک گذاری اطلاعات با فیسبوک را توسعه نمی دهد.
این سردرگمی اخیر چالش فیسبوک در متقاعد کردن کاربران به جدی گرفته شدن حریم خصوصی آنها توسط این شرکت را بارز کرد. زبان مورد استفاده در سیاست به روز شده مشابه مقرراتی است که در سال ۲۰۱۶ اعلام شدند اما فیسبوک از آن زمان با مسائل گوناگونی در زمینه حریم خصوصی روبرو شده است که شامل پرداخت پنج میلیارد دلار برای حل و فصل تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال آمریکا بوده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک پیام رسانی خصوصی را یک اولویت اصلی قرار داده که به معنای قرار گرفتن واتس اپ تحت کنترل بیشتر فیسبوک است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، واکنش منفی کاربران به تغییرات اخیر سیاست حریم خصوصی واتس اپ سبب رشد یکباره کاربران جدید اپلیکیشنهای رقیب نظیر سیگنال و تلگرام شده است.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب